اخبار بازیبازیتریلر بازی

بازی Mafia: The Old Country ؛ تریلر؛ داستان و زمان عرضه

شرکت 2K به همراه استودیوی بای سازی Hanger 13 از بازی مافیا جدید رونمایی کرد. بازی Mafia: The Old Country در سال ۲۰۲۵ برای پلی اسیتیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوترهای شخصی راهی بازار می‌شود.

براساس اطلاعات منتشر شده این بازی در دهه ۱۹۰۰ میلادی در شهر سیسیل رخ می‌دهد. گیمرها هم با یک داستان فوق العاده با دنیایی بسیار واقعی روبه رو می‌شوند.

در حال حاضر گفته شده که اطلاعات بیشتری از بازی Mafia: The Old Country در ماه دسامبر منتشر می‌شود.

جزییات داستانی بازی بازی Mafia: The Old Country

بازی Mafia: The Old Country در تابستان 2025 برای PlayStation 5، Xbox Series و PC از طریق Steam منتشر خواهد شد. این خبر توسط ناشر 2K و توسعه‌دهنده Hangar 13 اعلام شده است.

نیک بینز، رئیس استودیو Hangar 13، در بیانیه‌ای گفت:
“Mafia: The Old Country نامه‌ای عاشقانه به داستان‌های مافیایی قدیمی و خشن است که بازیکنان را به کشف ریشه‌های جرایم سازمان‌یافته دعوت می‌کند. تمام اعضای تیم ما در Hangar 13 متعهد به خلق اصیل‌ترین و پرتنش‌ترین داستان این فرنچایز هستند و نمی‌توانیم صبر کنیم تا بازیکنان این سفر را همراه با انزو تجربه کنند.”

بازی Mafia: The Old Country دنیای بی‌رحم جرایم سازمان‌یافته در سیسیل سال‌های 1900 را به تصویر می‌کشد. این بازی، آغازگر یک حماسه جدید در فرنچایز محبوب Mafia است و با داستانی کاملاً جدید، به ریشه‌های جرایم سازمان‌یافته بازمی‌گردد و گروهی تازه از شخصیت‌ها را معرفی می‌کند.

این بازی که به‌صورت خطی و داستان‌محور طراحی شده، تجربه‌ای متمرکز ارائه می‌دهد و مناسب طرفدارانی است که به دنبال غرق شدن در دنیایی ناشناخته از خطر و هیجان هستند. بازی Mafia: The Old Country با گرافیکی خیره‌کننده، تجربه‌ای سینمایی خلق می‌کند که داستانی واقع‌گرایانه از دنیای خشن جرایم سازمان‌یافته را روایت می‌کند. سیستم‌های مبارزه خطرناک آن شامل مکانیک‌های مخفی‌کاری و نبردهای مسلحانه با تنش بالا هستند.

بازی Mafia: The Old Country گیم پلی

در این بازی، بازیکنان در نقش یک شخصیت اصلی کاملاً جدید قرار می‌گیرند. داستان انزو در دورانی روایت می‌شود که مهارت با چاقوی استیلتو یک دارایی مرگبار محسوب می‌شد، شاتگان لوپارا سلاحی محبوب بود، انتقام‌های خونین دهه‌ها ادامه داشتند و مافیاها بر گشت‌های حمایتی خود با پای پیاده، اسب‌سواری یا ماشین‌های اوایل قرن بیستم نظارت می‌کردند.

شخصیت های بازی Mafia: The Old Country

زبان سیسیلی در بازی

سازنده های بازی اعلام کردند برای اینکه بازی مافیا ۴ بتواند تجربه ای بهتر به گیمرها منتقل کند، صداگذاری سیسیلی خواهد داشت. همچنین به نظر می‌رسد که تمرکز بازی خیلی روی فرهنگ سیسیلی است تا ایتالیایی. البته زبان ایتالیایی در منوها و به صورت زیر نویس در بازی وجود دارد، اما صداگذاری ایتالیایی برای بازی صورت نگرفته است.

زبان سیسیلی باعث شده که المان های منحصر به فردی در بازی شکل بگیرند. همچنین این موضوع باعث شده که بازی از نظر تاریخی هم دقت بالایی داشته باشد.

بازی های مورد انتظار 2025

تریلر بازی مافیا ۴

در ادامه می‌توانید تریلر معرفی بازی Mafia: The Old Country را مشاهده کنید:

تریلر بازی های ۲۰۲۴ را هم در جوی استیک تماشا کنید.

تریلر گیم پلی بازی Mafia: The Old Country

بخش هایی از گیم پلی بازی در Game Awards 2024 منتشر شد که می‌توانید آن را مشاهده کنید:

مصاحبه با سازندگان بازی بازی Mafia: The Old Country


اولین بازی جدید مافیا در نه سال گذشته. The Old Country، به ریشه‌های سری باز می‌گردد و داستان را در سیسیل اوایل دهه ۱۹۰۰ روایت می‌کند.

در حالی که Mafia 3 به طور کلی با استقبال خوبی مواجه شد، اما محیط آن در نیواورلئان اواخر دهه ۶۰ حس بسیار متفاوتی نسبت به نسخه‌های قبلی داشت. این بازی طرفداران خاص خود را داشت؛ اما برخی احساس می‌کردند که با تصویری که اسم “Mafia” معمولا در ذهن تداعی می‌کند، همخوانی ندارد.

این قضیه قطعا برای The Old Country صدق نمی‌کند، که به نظر می‌رسد الهام اصلی خود را از The Godfather Part II گرفته و باید بازیکنان را به انجام بهترین تقلیدهای آل پاچینو، مارلون براندو و رابرت دنیرو ترغیب کند.

چند روز قبل از شروع The Game Awards، سایت VGC با نیک بینز، رئیس هَنگار ۱۳، و الکس کاکس، کارگردان بازی، مصاحبه‌ای داشت تا نگاهی به تریلر بیاندازند و درباره تصمیم به بازگرداندن سری به ریشه‌های مافیا صحبت کنند.

با اینکه سری بازی‌های مافیا به طور کلی لذت‌بخش است، فکر می‌کنم کلمه «مافیا» بلافاصله برای بسیاری از مردم تصاویری از The Godfather و آثار مشابه آن را تداعی می‌کند، و شاید همین دلیل بوده که برخی احساس کردند Mafia 3 از نظر لحن با بقیه سری هماهنگ نیست. آیا این موضوع باعث شد تصمیم بگیرید که در بازی چهارم به سیسیل بروید؟

الکس کاکس: من فکر نمی‌کنم این تصمیم واکنشی به Mafia 3 بوده باشد. هر بازی مافیا یک دوران متفاوت از جرم‌های سازمان‌یافته را بررسی می‌کند. مثلا دهه‌های ۱۹۲۰، ۱۹۳۰ و غیره. فکر می‌کنم ما تقریباً ۵۰٪ از قرن بیستم را پوشش داده‌ایم.

به دلایل مختلف، ما می‌خواستیم با بازی Mafia: The Old Country به ریشه‌ها برگردیم. این بازی یک موتور جدید دارد و یک دوران جدید برای این فرانچایز است. فکر کردیم که خیلی خوب است که از ابتدا شروع کنیم.

مانند سایر دوره‌هایی که بررسی کرده‌ایم، به دنبال تصویری از حس و حال نمادین آن زمان می‌رویم. پس وقتی می‌گوییم سیسیل ۱۹۰۰، چه تصویری در ذهن شما می‌آید؟ تجربه بازی چگونه خواهد بود؟ این چیزی است که می‌خواستیم روی صفحه نمایش نشان دهیم.

Mafia 3 دیدگاه خاص خودش را داشت و Mafia 1 و Mafia 2 هم دیدگاه‌های خود را در دوران‌های مربوطه داشتند. بنابراین بخشی از هدیه ما، جهت‌گیری خلاقانه‌مان این است که فانتزی بازی در یک فیلم مافیا را ارائه کنیم. برای الهام‌گیری، به آن نگاه می‌کنیم و به مواد موجود در زمان دوران انتخابی هر بازی توجه می‌کنیم و واقعا سعی می‌کنیم بهترین تجربه را ارائه دهیم.

نیک بینز: یکی از مسائلی که همیشه به آن توجه داریم وقتی که می‌خواهیم یک بازی جدید را شروع کنیم، این است که چگونه می‌توانیم چیزی متفاوت اما آشنا بسازیم؟

چون مردم بازی‌های مافیا را دوست دارند، چون آن‌ها احساس و جو خاصی دارند و هر کدام تون خاص خود را دارند. البته برخی از آن‌ها کمی متفاوت هستند، اما همه در چارچوب فرانچایز مافیا قرار می‌گیرند.

پس وقتی که برای اولین بار دور هم نشستیم تا تصمیم بگیریم چطور به داستان نزدیک شویم و کجا می‌خواهیم آن را ببریم، واقعا این سؤال بود. چه چیزی انجام دهیم که احساس کنیم به طور ذاتی با فرانچایز مافیا همخوانی دارد، اما به بازیکن چیزی جدید هم ارائه می‌دهد؟

فکر می‌کنم سیسیل در این دوران واقعا توجه ما را جلب کرد، چون نه تنها آغاز مافیا واقعی است، بلکه آغاز کل فرانچایز است. بنابراین یک تجربه جدید است.

الکس کاکس: دقیقا همین نکته است. رفتن به اروپا و ساخت یک پیش‌درآمد با زوایای متفاوت، تفاوت زیادی با سایر بازی‌های Mafia ایجاد می‌کند.

اما می‌دانید، مافیای سیسیل زیربنای تمام این داستان‌ها است. این پیش‌زمینه اسطوره‌ای همه عناوین مافیایی است که در آمریکا روایت می‌شوند.

چه در بازی‌های ما باشد یا بازی‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های دیگر، همیشه چیزی به نام کشور قدیمی old country وجود دارد. نامی که گانگسترها در این رسانه‌ها از آن به عنوان منشأ فرهنگ و میراث خود یاد می‌کنند.

فکر می‌کنم سیسیل در این دوران توجه ما را جلب کرد، چون نه تنها آغاز مافیای واقعی است، بلکه آغاز کل فرانچایز هم هست. بنابراین تجربه‌ای کاملا جدید است.

سوال: سه بازی اول در شهرهای بزرگ جریان داشتند و البته سیسیل هم شهرهای خودش را دارد. اما فرض می‌کنم این محیط به یک نوع بازی کاملا متفاوت منجر می‌شود. چون فکر نمی‌کنم شهرهای سیسیل در این دوران مانند شهرهایی باشد که در عناوین دیگر Mafia دیدیم. این‌طور نیست؟ احتمالا بازی از نظر مقیاس کوچک‌تر به نظر می‌رسد؟

الکس کاکس: بله و این دقیقا یکی از نکات مهم تمایزی است که ما می‌خواستیم بین بازی Mafia: The Old Country و سه‌گانه Mafia ایجاد کنیم – اگر آن‌ها را در یک دسته قرار دهیم، چون طراحی مشابهی دارند – و این نکته همان محیط بازی است.

سیسیل در آن دوران عمدتا (می‌دانید، شهرها و شهرک‌هایی دارد) اما بیشتر یک محیط روستایی است که فضای غالب آن کشاورزی محسوب می‌شود.

الکس کاکس: مافیا از نظر تاریخی از همین‌جا شروع شد. این یک واکنش بود. ریشه‌های آن به باغ‌های لیمو و مزارع در مناطق روستایی سیسیل برمی‌گردد و ما می‌خواستیم که این محیط، بستر بازی ما باشد.

طبیعتا این موضوع باعث می‌شود بازی بسیار متفاوت از محیط‌های شلوغ و شهری سه‌گانه Mafia باشد. این بار محیط روستایی است، بنابراین بیشتر در شهرها و روستاها جریان داریم.

قبلا اشاره کردیم که شهر San Celeste شهر اصلی دنیای بازی ما است. همان‌طور که انتظار می‌رود، این شهر شبیه خیابان‌های شلوغ شهری با ترافیک، ماشین‌ها و عابران پیاده نیست. در عوض، بازیکنان در محیط‌های روستایی زیبا و چشم‌نواز سیسیل، سوار بر اسب حرکت خواهند کرد.

بنابراین، در این زمینه تفاوت زیادی وجود دارد. در حالی که هسته اصلی بازی هنوز یک بازی Mafia است و همان چیزی است که انتظار دارید، این بخش از تجربه به طرز قابل‌توجهی متفاوت خواهد بود.

سؤال: وقتی می‌گویید بازی Mafia همان چیزی است که انتظارش را داریم، متوجه شدم این بازی به‌عنوان یک عنوان خطی و داستان‌محور معرفی شده است. آیا این تصمیم آگاهانه برای بازگشت به سبک دو بازی اول بوده؟

با اینکه شخصا از Mafia 3 لذت بردم، فکر می‌کنم تقسیم بازی به مناطق و حس جهان‌باز بودن آن، بعضی‌ها را غافلگیر کرد. درحالی‌که این موضوع در سری‌های دیگر یک مزیت محسوب می‌شود، اما به نظر می‌رسد طرفداران مافیا روایت داستان‌محور و مسیر مشخص دو نسخه اول را ترجیح می‌دهند. آیا The Old Country تلاشی برای تمرکز دوباره بر داستان و مسیر خطی است؟

الکس کاکس: فکر نمی‌کنم این یک تصمیم آگاهانه در واکنش به چیزی بوده باشد. می‌دانید، چون Mafia 3 به‌خودی‌خود موفق بود و ساختاری متفاوت از نسخه‌های ۱ و ۲ داشت.

آخرین بازی که ما ساختیم Mafia: Definitive Edition بود، پس تیمی که بازی Mafia: The Old Country را می‌سازد، این بازی آخرین پروژه Mafia آن‌ها بود.

ما عاشق تمام بازی‌های مافیا هستیم، اما تمرکز روی داستان‌گویی چیزی بود که می‌خواستیم در بازی Mafia: The Old Country ارائه دهیم.

نیک بینز: بله، همان‌طور که الکس گفت، بسیاری از اعضای تیم روی Mafia: Definitive Edition کار کردند. در واقع، ما چند نفر در تیم داریم که از زمان اولین Mafia در سال ۲۰۰۲ روی نسخه PC کار می‌کردند.

هر بازی‌ای که می‌سازیم، درس‌هایی از آن می‌گیریم؛ چه چیزی جواب می‌دهد، چه چیزی نه، چه چیزی را دوست داریم و دفعه بعد چه چیزی را می‌خواهیم امتحان کنیم. فکر می‌کنم یکی از نکات کلیدی اینجا این بود که ما داستان بسیار مشخصی برای روایت داشتیم. بنابراین بازی حول محور همین داستان ساخته شده است.

از این نظر، بازی به نسخه‌های Mafia 1 و Mafia 2 بسیار نزدیک است. ما می‌دانیم که طرفداران Mafia عاشق داستان‌های خطی هستند. پس بله، این تصمیم آگاهانه بود که داستانی را روایت کنیم و تمرکز دقیقی بر آن داشته باشیم. اما نمی‌خواهم بگویم این تصمیم یک واکنش مستقیم به چیزی بوده. بلکه نتیجه سال‌ها تجربه در ساخت این بازی‌ها و انتخاب بهترین رویکرد برای داستانی است که می‌خواهیم تعریف کنیم.

سؤال: اشاره کردید به موتور بازی جدید

الکس کاکس: بله، ما به Unreal Engine 5 منتقل شدیم و عملا موتور بازی‌سازی‌مان را از نو ساختیم. فناوری‌های بازی را نیز مجبور شدیم بازسازی کنیم، چون از موتور قدیمی که برای نسخه‌های قبلی Mafia استفاده می‌کردیم، به Unreal تغییر دادیم.

Unreal طبیعتا امکانات جدید زیادی را برای ما باز می‌کند، مخصوصا از نظر بصری. بازی واقعا شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

در عین حال که همه چیز را بازسازی می‌کردیم، می‌خواستیم بازی روی کنترلرها حس آشنایی داشته باشد. وقتی بازی می‌کنید، نمی‌خواهیم تجربه‌ای متفاوت یا دور از چیزی باشد که بازیکنان از یک بازی Mafia انتظار دارند.

اما در فرآیند بازسازی، فرصتی داشتیم تا همه‌چیز را تازه کنیم و سیستم‌های بازی Mafia را مطابق با انتظارات نسل جدید به‌روز کنیم.

سؤال: با توجه به اینکه سیسیل محیط بازی است، تصور می‌کنم انتقال به UE5 این فرصت را برای شما فراهم کرده تا در طراحی مناظر طبیعی خلاقیت بیشتری داشته باشید؛ چیزی که شاید در محیط‌های شهری شلوغ محدودتر می‌بود.

الکس کاکس: کاملا درست است. در یک بازی Mafia که در شهر اتفاق می‌افتد، چیزی که واقعا می‌خواهیم به تصویر بکشیم، شلوغی و جنب‌وجوش شهر است. چه New Bordeaux باشد، چه Empire Bay یا Lost Heaven، هدف ما همیشه انتقال آن حس و حال بوده است.

اما در سیسیل، در بازی Mafia: The Old Country، حس و حال کاملا متفاوتی وجود دارد. منظره‌های زیبای طبیعی دقیقا همان چیزی است که می‌خواستیم ارائه دهیم و Unreal Engine 5 در این زمینه خیلی به ما کمک کرده است. فناوری‌های جدید و چشم‌گیری که Unreal 5 ارائه می‌کند، همگی در این بازی به بهترین شکل به کار گرفته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا