باکس آفیس (Box Office)

باکس آفیس هفته اول آذر ماه ۱۴۰۳

با هم نگاهی خواهیم داشت به باکس آفیس هفته اول آذر ماه ۱۴۰۳.

اقتباس فیلم موزیکال «Wicked» و فیلم حماسی «Gladiator II» در آخر باکس آفیس هفته اول آذر ماه ۱۴۰۳ در مجموع ۲۷۰.۲ میلیون دلار فروش جهانی به همراه داشت. این موفقیت، هدیه‌ای به سینماها در آستانه یک فصل تعطیلات رکوردشکن است.

بازگشت قدرتمند گیشه، اطمینانی برای هالیوود به همراه داشت. صنعتی که با کاهش هزینه‌ها و اخراج نیروها، در مواجهه با پیش‌بینی‌های مرگ سینما به دلیل گرایش مخاطبان به خدمات استریم، روزهای سختی را گذرانده است.

خط و نشان فیلم Wicked

فیلم «Wicked»، اولین قسمت از دو فیلم Universal Pictures که بر اساس پیش‌درآمدی بر نمایش برادوی «جادوگر شهر اُز» ساخته شده است، صدرنشین گیشه آمریکا و جهانی شد. این فیلم در سینماهای ایالات متحده و کانادا ۱۱۴ میلیون دلار و در بازارهای بین‌المللی ۵۰.۲ میلیون دلار فروش داشت که مجموع فروش جهانی آن را به ۱۶۴.۲ میلیون دلار رساند.

به گفته استودیو، این فیلم بزرگ‌ترین افتتاحیه آخر هفته برای یک فیلم اقتباس‌شده از موزیکال برادوی بوده است. رکورد قبلی در اختیار فیلم «Les Miserables» محصول یونیورسال در سال ۲۰۱۲ بود.

گلادیاتور در باکس آفیس هفته ترکاند

از سوی دیگر، فیلم «Gladiator II» توانست ۱۰۶ میلیون دلار فروش جهانی داشته باشد که شامل ۵۵.۵ میلیون دلار فروش داخل آمریکا می‌شود. این فیلم از Paramount Pictures دنباله‌ای برای اثری است که دو دهه پیش برنده اسکار بهترین فیلم شده بود. «Gladiator II» که هفته گذشته در خارج از آمریکا اکران شد، به‌طور کلی ۲۲۱ میلیون دلار فروش داشته است.

این فیلم با بازی پل مسکال، پدرو پاسکال و دنزل واشینگتن داستانی از دسیسه‌های سیاسی را روایت می‌کند که ۱۶ سال پس از فیلم اصلی رخ می‌دهد.

اتفاقات دیگر در باکس آفیس این هفته

این دو فیلم، که توسط طرفداران «Glicked» نام گرفته‌اند، در مجموع ۱۶۹.۵ میلیون دلار در سینماهای داخلی فروش داشتند و فروش گیشه آخر هفته را به ۲۰۱.۹ میلیون دلار رساندند. به گفته Comscore، این بالاترین میزان فروش آخر هفته در آمریکای شمالی از زمان اکران «Deadpool & Wolverine» در ماه جولای بوده است.

هرچند «Glicked» به رکورد ۲۴۵ میلیون دلاری افتتاحیه «باربی» و «اوپنهایمر» در جولای ۲۰۲۳ نرسید، اما نشان داد صنعت سینما همچنان در حال بازیابی از دوران همه‌گیری و اعتصابات نویسندگان و بازیگران در آن سال است.

با این حال، این دو فیلم جرقه‌ای حیاتی برای سینماها بودند، پس از آنکه فیلم‌های پاییزی مورد انتظار مانند «Joker: Folie a Deux» و «Venom: The Last Dance» در گیشه ضعیف عمل کردند.

این هیجان، نشانه‌ای مثبت برای زنجیره‌های سینمایی مانند AMC Entertainment، Cineplex و Cinemark است که به اکران بزرگ بعدی خود، انیمیشن «Moana 2» از والت دیزنی در این هفته چشم دوخته‌اند.

مایکل او’لیری، رئیس و مدیرعامل انجمن ملی صاحبان سینماها، گفت: «این یک عامل محرک عظیم برای گیشه قدرتمند در آستانه دسامبر و سال نو است.»

فروش بلیط سینما در ایالات متحده و کانادا هنوز پایین‌تر از سطوح قبل از پاندمی باقی مانده است، زیرا سینماها با رقابت استریمینگ و اختلالات ناشی از اعتصابات هالیوود در سال گذشته دست و پنجه نرم می‌کنند.

یونیورسال، زیرمجموعه کامکست، حدود ۱۶۰ میلیون دلار برای ساخت اولین فیلم «Wicked» هزینه کرد، رقمی که شامل ده‌ها میلیون دلار اضافی برای تبلیغات، از جمله تبلیغ در سوپربول و محصولات مختلف «Wicked» نمی‌شود.

در یک کمپین مشابه با هیاهوی اطراف فیلم «باربی»، محصولات مرتبط با «Wicked» شامل نوشیدنی‌های صورتی و سبز در استارباکس، خط مد در تارگت و مخلوط کیک کاپ کیک از برند بتی کروکر بود.

جیم اور، رئیس توزیع داخلی سینمایی یونیورسال پیکچرز، گفت: «این کمپین در همه جا بود. واقعاً غیرقابل اجتناب بود.» او افزود: «و از همه مهم‌تر، ما پرکارترین بازیگران ممکن را داشتیم. از نظر تبلیغات و بازاریابی، سینتیا و آریانا واقعاً در همه جا بودند.»

دومین فیلم «Wicked» برای اکران در نوامبر ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

فیلم‌های دیگری که قبل از پایان سال به اکران می‌رسند شامل «Mufasa: The Lion King» از والت دیزنی، «Sonic the Hedgehog 3» از پارامونت و «A Complete Unknown» از سرچلایت پیکچرز است که در آن تیموتی شالامی در نقش باب دیلن، موسیقیدان معروف، بازی می‌کند.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا