باکس آفیس هفته سوم دی ماه ۱۴۰۳

با بررسی باکس آفیس هفته سوم دی ماه ۱۴۰۳ همراه باشید. لایونزگیت این آخر هفته با فیلم Den of Thieves 2: Pantera که در مسیر افتتاحیهای بالای ۱۵ میلیون دلار قرار دارد، موفق به کسب رتبه اول شد؛ عددی مشابه نسخه اصلی سال ۲۰۱۸. بیایید این موفقیت را به انتخاب عالی برای زمان اکران نسبت دهیم.
باکس آفیس هفته سوم دی ماه ۱۴۰۳
این استودیو که به انتخاب هوشمندانه تاریخ اکران معروف است، تاریخ مناسبی را برای اکران این فیلم پیدا کرد و نهایت بهره را از آن برد. نتیجه بهتر از فروش سه روزه فیلم قبلی جرارد باتلر با لایونزگیت یعنی Plane در سال ۲۰۲۳ است (۱۰.۲ میلیون دلار در سه روز، ۱۱.۸ میلیون دلار در چهار روز).
دنباله این فیلم نیز همانند نسخه اصلی امتیاز B+ از CinemaScore دریافت کرده و نظر مخاطبان در نظرسنجی PostTrak چهار ستاره بوده است. ترکیب جمعیتی مخاطبان نیز متنوع است: ۳۱٪ سفیدپوست، ۳۱٪ لاتینتبار و اسپانیایی، ۲۵٪ سیاهپوست (عدد قابلتوجه) و ۶٪ آسیایی.
امتیاز منتقدان در Rotten Tomatoes از جمعه به ۶۰٪ کاهش یافته و به سطح “تازه” رسیده است.
یک سوم از مخاطبان فیلم Den of Thieves 2: Pantera بین ۲۵ تا ۳۴ ساله بودند که بزرگترین گروه سنی مخاطبان را تشکیل میدهند، در حالی که ۵۲٪ از مخاطبان بالای ۳۵ سال بودند. این دنباله بدون اکران در IMAX است، اما سالنهای PLF (Premium Large Format) ۳۱٪ از فروش را تشکیل میدهند. بهترین بازارها در جنوب، جنوب مرکزی، غرب و میانه آمریکا هستند که سینمای Harkins Estrella Falls پیشتاز با بیش از ۲۱ هزار دلار فروش تاکنون است.
دنیای رسانههای اجتماعی فیلم Den of Thieves 2: Pantera شامل X، Facebook، Instagram، YouTube و TikTok است و تعداد ۱۰۸.۴ میلیون نفر را پوشش میدهد، که مشابه فیلم The Gentlemen از STX/Miramax است (۱۰۴ میلیون نفر)، که در اوایل سال ۲۰۲۰ پیش از همهگیری کرونا با ۱۰.۶ میلیون دلار افتتاحیه داشت. این دنباله همچنین با حضور 50 Cent که در فیلم اول بازی کرده و تهیهکنندگی این فیلم را بر عهده دارد، تقویت شده است. او در شبکههای اجتماعی ۱۱۹.۳ میلیون طرفدار دارد، در حالی که Gerard Butler با ۱۳.۱ میلیون و O’Shea Jackson با ۱.۵ میلیون طرفدار به جمع میپیوندند.
طبق گزارش RelishMix در مورد واکنشها، “گفتوگوها درباره Den of Thieves 2: Pantera مثبت است زیرا بسیاری از طرفداران فیلم اصلی ۲۰۱۸ به شدت منتظر بازگشت داستان هستند و شباهتهایی را با دیگر فیلمهای جنایی محبوب پیدا کردهاند. برخی نظرات شامل: ‘دیروز برای اولین بار فیلم اول رو دیدم، واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. این تریلر حس قسمت هشتم Fast and Furious رو داره’ و ‘من فیلمهای دزدی رو دوست دارم و Den of Thieves 1 فیلمی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته. طرفدار بزرگ The Town هستم.’ جهتگیری جدید دنباله توجه بسیاری را جلب کرده، بهطوریکه طرفداران مینویسند: ‘اگه نیک واقعا طرفش رو عوض کرده، این فیلم فوقالعاده خواهد بود’ و در حالی که تازهواردها از تریلر جذب شدهاند: ‘هممم. خوب به نظر میاد. قسمت اول رو ندیدم، هر دو رو زمانی که این یکی منتشر بشه، نگاه میکنم.'”
فیلم The Last Showgirl به کارگردانی Gia Coppola که توسط Roadside Attractions به سینماها آمده و در ۸۷۰ سالن به نمایش درمیآید، بعد از یک دوره نمایش اختصاصی در آکادمی در دسامبر، در باکس آفیس هفته سوم دی ماه ۱۴۰۳ به اکران درآمد. این فیلم روز گذشته ۶۲۰ هزار دلار فروش داشت و به نظر میرسد که در پایان سه روز به ۱.۳۵ میلیون دلار برسد. The Last Showgirl دو نامزدی SAG این هفته برای Pamela Anderson به عنوان بازیگر اصلی و Jamie Lee Curtis به عنوان بازیگر مکمل دارد.
فیلم Better Man از پارامونت که اخیراً متوجه شدم استودیو هزینه خرید ۲۵ میلیون دلاری آن را بهطور مشترک تأمین کرده است، متأسفانه در حال شکست خوردن است و فقط یک میلیون دلار فروش کرده است، علیرغم بازخوردهای مثبت از مخاطبان (۸۳٪ در نظرسنجی PostTrak و ۶۳٪ توصیه قطعی). فروش ضعیف این فیلم در اکران اختصاصی تعطیلات (۳ هزار دلار در هر سالن، وحشتناک) همه چیز را بیان میکند، باوجود اینکه پارامونت به این فیلم در طول فصل جشنوارهها و همچنین تبلیغات فصل جوایز اعتقاد داشت. حتی کنار گذاشته شدن آهنگ فیلم Forbidden Road از فهرست کوتاه آکادمی نیز کمکی نکرد.
همچنین، یکی از نشانههای شکست احتمالی Better Man در اینجا این بود که فیلم در بریتانیا، جایی که Robbie Williams معروف است، شکست خورد و تاکنون تنها نزدیک به ۵ میلیون دلار فروش کرده است. اگر فیلم قرار بود در جایی موفق باشد، آنجا بود. گفته میشود که او به اندازه George Michael در آنجا شناختهشده نیست و حتی از Geri Halliwell (که به عنوان Ginger Spice از Spice Girls معروف است) نیز کمتر مورد توجه قرار دارد، بنابراین از استقبال خبری نبود. قطعاً او به اندازه Harry Styles در این طرف اقیانوس شناختهشده نیست.
علیرغم دسترسی ۱۰۱ میلیون نفری در رسانههای اجتماعی، RelishMix گزارش داده که بازخورد منفی بوده است: “برخی معتقدند که آزادی خلاقانه فیلم غیرضروری و آزاردهنده است. در درجه اول، بسیاری شوکه شدهاند که فیلمی در مورد Robbie Williams ساخته میشود، چون شهرت او قدیمی است. بیربط بودن او باعث شده بسیاری از مخاطبان علاقهای به فیلم نداشته باشند: ‘چرا این فیلم ساخته شده؟ آیا کسی از دهه ۹۰ تاکنون از Robbie Williams خبری داشته؟’ دیگران نیز به شدت حواسشان از اینکه نقش اصلی توسط یک میمون CGI بازی میشود پرت شده است، ‘ایده خوبی به نظر میرسه، اما نمیتوانم جدی بگیرم چون Cesar از Planet of the Apes نقش اصلی رو بازی میکنه’ و ‘همیشه میپرسیدم اگر ایدهها برای فیلمها تمام بشه چی میشه، و فکر میکنم این فیلم جواب اون سوال رو داد.'”
چه چیزی باعث شد که مدیران پارامونت این فیلم را بخرند؟ اساساً آنها از داستان و کارگردانی Michael Gracey شگفتزده شدند، ولی میدانستند که این تصمیم ریسکی است. شرطبندی آنها؟ احتمال اینکه حداقل Better Man به یک عنوان کالت تبدیل شود و در آینده به خصوص در Paramount+ سود داشته باشد. علاوه بر این، پارامونت با Gracey در پروژه اقتباس سینمایی از رمان Nevermoor از Jessica Townsend همکاری داشت. در نهایت، نمیتوانیم بگوییم که پارامونت در هزینهکرد خود بیاحتیاط بوده است. اگر این فیلم به یک استریمر سپرده میشد، آنها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای Better Man هزینه میکردند و ضرر بیشتری داشتند.
۵۶٪ از مخاطبان این فیلم را مردان تشکیل دادند که در آن Robbie Williams توسط یک میمون CGI بازی میشود، ۵۲٪ از مخاطبان بالای ۲۵ سال داشتند و بزرگترین گروه سنی، ۲۵-۳۴ سالهها با ۲۸٪ بودند. ترکیب جمعیتی مخاطبان شامل ۶۵٪ سفیدپوست، ۱۸٪ لاتینتبار و اسپانیایی، ۸٪ سیاهپوست، ۷٪ آسیایی و ۲٪ دیگر بودند. بیشترین فروش Better Man در مناطق غرب، کوهستان و جنوب کشور اتفاق افتاده است و AMC Disney Springs به عنوان پرفروشترین سالن سینما در کشور با کمتر از ۳ هزار دلار تاکنون شناخته میشود.
دیگر فیلمهای مهم:
- The Brutalist از A24 که برنده چندین جایزه گلدن گلوب شده، این آخر هفته در ۶۸ سالن به نمایش درآمد (+۶۵ سالن نسبت به هفته گذشته) و فروش خوبی داشت. روز جمعه ۴۰۰ هزار دلار فروش کرد و به نظر میرسد در سه روز به ۱.۱ میلیون دلار برسد (میانگین فروش هر سالن ۱۶.۱ هزار دلار). این فیلم با هزینه کمتر از ۱۰ میلیون دلار ساخته شد پیش از اینکه A24 آن را از جشنواره ونیز خریداری کند.
- Nickel Boys از Amazon MGM Studios در پنجمین هفته اکران خود به ۲۶ سالن (از ۸ سالن هفته گذشته) گسترش یافت که شامل نیویورک، لسآنجلس، واشنگتن دی سی، شیکاگو، سانفرانسیسکو، آتلانتا، بالتیمور، دالاس، نشویل، فیلادلفیا و تورنتو است. این فیلم پس از فروش ۳۴ هزار دلار در روز جمعه، به نظر میرسد که در سه روز به ۱۰۷ هزار دلار برسد و مجموع فروش آن به ۵۷۳ هزار دلار خواهد رسید.