مقاله‌های گیمینگبازیتریلر بازی

سایلنت هیل ۲ ریمیک ؛ تریلر و گیم پلی و زمان عرضه

چند وقتی می‌شود که شرکت کونامی در حال ساخت بازی سایلنت هیل ۲ ریمیک است. بازی‌ای که توسط استودیوی بازی سازی Bloober Team ساخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با این بازی آشنا کنیم.

پیش نمایش‌های جدید سایلنت هیل ۲ ریمیک

کونامی همین چند روز پیش، رویدادی برای نمایش نسخه پیش نمایش بازی سایلنت هیل ۲ ریمیک برگزار کرد که حسابی هم سروصدا به راه انداخت. یک پیش نمایش سه ساعته از این بازی که در شهر لندن برگزار شد. همچنین تریلر جدیدی هم از بازی Silent Hill 2 Remake منتشر شد که می‌توانید آن را مشاهده کنید.

شهر سایلنت هیل در سایلنت هیل ۲ ریمیک

سایلنت هیل ۲ ریمیک

در بخش ابتدایی شروع پیش نمایش بازی سایلنت هیل ۲ ریمیک، جیمز را مشاهده کردیم که در خیابان راه می‌رود. فضای ابری بازی به شدت خودنمایی می‌کند. دوربین از زاویه روی شانه همه چیز را به تصویر میکشد. پنجره‌ای را میشکنید تا بتوانید آیتم‌های سلامتی پیدا کنید. سازندگان بازی می‌گویند که بازی بسیار بزرگ‌تر از نسخه اصلی است. حتی به این موضوع اشاره کردند که برای به پایان رساندن بازی به بیش از ۱۲ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. برای مقایسه باید بگوییم که بازی اصلی ۸ ساعت طول می‌کشید.

بخش های جدیدی برای بازی طراحی شده که شامل مکان‌های تازه ای می‌شوند که می‌توانید به آنها سرک بکشید و ماموریتی را انجام دهید. می‌توانید برای حل کردن معماهای بازی به قسمت‌های مختلف شهر بروید و آیتم‌های مختلف جمع‌آوری کنید. سازندگان بازی گفته‌اند که معماهای جدیدی برای بازی طراحی شده و گفته‌اند که این معماها واقعا هیجان‌انگیز هستند. اما از همین الان خیلی‌ها فکر می‌کنند که این معماها کسل کننده خواهند بود.

قهرمان اصلی سایلنت هیل ۲ ریمیک

از سوی دیگر، پیش رفتن به سمت آپارتمان‌ها حس کلیشه‌ای را از بین برد. آن‌ها حس تنگی نفس، پیچیدگی و تنش را به همراه دارند. طراحی آن‌ها برخی از ویژگی‌هایی را که باعث شد Silent Hill 2 در وهله اول عالی باشد، برجسته می‌کند، ویژگی‌هایی که در بازی‌های بزرگ امروزی معمول نیست. به عنوان مثال، کاوش تدریجی با نقشه دست‌نویس جیمز به مراتب بهتر از هر بازی با مینی‌مپ یا قطب‌نمای بالای سر است.

این بخش همچنین بهبودهای نسخه بازسازی را به وضوح نشان می‌دهد. بعد از بازی کردن و تماشای یک ویدیوی یوتیوب از بخش آپارتمان‌های نسخه اصلی، از تفاوت در طراحی صدا شگفت‌زده شدم. در نسخه اصلی، جیمز با هر قدم صدای تق‌تق می‌دهد، اما وقتی به دشمنان حمله می‌کند، نوعی بی‌توجهی ساکت دارد. در نسخه بازسازی، او هنگام ضربه زدن به یک مانکن، صدای وحشت‌زده و ترسیده‌ای داشت. تغییرات در مبارزه چندان چشمگیر نیستند، اما بازیگر، لوک رابرتس، شایسته تحسین برای اجرای این صحنه‌ها است.

محیط های تاریک در سایلنت هیل ۲ ریمیک

ماچی گلومب، تهیه‌کننده اصلی در تیم بلوبر، می‌گوید که رابرتس و دیگر صداپیشگان ظاهراً نقش مهمی در نهایی کردن فیلمنامه نسخه بازسازی داشتند. او می‌گوید: “همه آن‌ها حرفه‌ای بودند، بنابراین اغلب ایده‌هایی درباره نحوه اجرای یک صحنه یا دیالوگ خاص داشتند. تا زمانی که با لحنی که ما می‌خواستیم هماهنگ بود، معمولاً به تجربه و مهارت آن‌ها اعتماد می‌کردیم.”

ماچی گلومب می‌گوید فیلمنامه همچنین کمی تغییر کرده تا “قابل فهم‌تر” باشد و با توجه به تکنولوژی‌های جدیدتری مانند موشن کپچر صورت، ویرایش شده تا تیم بتواند برخی جنبه‌ها مانند ضربان‌های احساسی را “نمایش دهد و نه فقط بیان کند.” اما با وجود اینکه بسیاری از مکانیک‌های بازی برای نسخه بازسازی به‌روزرسانی شده‌اند، تیم بلوبر سعی دارد که روایت داستان را تا حد امکان “نزدیک به نسخه اصلی” نگه دارد. کارگردان خلاق، ماتئوش لنارت، می‌گوید: “شخصیت‌های بازی اصلی، خط داستانی خاص آن‌ها و پایان‌هایشان، و چیستی این شخصیت‌ها همانند نسخه اصلی باقی مانده است.”

با این حال، پایان‌های اضافی نیز وجود خواهد داشت. ماچی گلومب می‌گوید: “فکر می‌کنم این یکی از اولین درخواست‌های کونامی بود، از همان ابتدا.” پایان‌های اصلی همگی وجود خواهند داشت — “حتی آن‌هایی که خنده‌دار بودند”، هرچند “با تغییرات خودمان برای کمی گسترش.” اما در حالت New Game Plus، امکان دستیابی به نتایج دیگری نیز وجود خواهد داشت. اگرچه تیم بلوبر قصد فاش کردن چیزی به‌طور مستقیم را نداشت، گلومب اشاره کرد که توسعه‌دهندگان “چیزی از جهان‌های مختلف؛ از بازی‌های مختلف” اضافه خواهند کرد، که احتمالاً به هم‌پوشانی با دیگر بازی‌های Silent Hill اشاره دارد.

دشمنان سایلنت هیل ۲ ریمیک

در آخرین سوال خود از گلومب و لنارت، پرسیدم که آیا آن‌ها از منابع الهام خارجی در بازسازی استفاده کرده‌اند یا نه. Silent Hill 2 به خاطر الهام گرفتن از فیلم‌هایی مانند Jacob’s Ladder و آثار دیوید لینچ، و همچنین نقاشی‌های هنرمندانی مثل فرانسیس بیکن مشهور است. من به سختی می‌توانم به بازی دیگری با بودجه نسخه 2024 Silent Hill 2 فکر کنم که چنین تأثیری را منعکس کند، و به‌ویژه می‌خواهم بدانم آیا در 20 سال گذشته در دنیای هنر چیزی بوده که به نحوه به‌روزرسانی بازی کمک کرده باشد یا نه.

پاسخ عمدتاً “نه” است. لنارت به آثار نقاش ایتالیایی نیکولا ساموری و هنرمند و اجراکننده فرانسوی اولیویه دو ساگازان اشاره می‌کند که از زمان کار بر روی Layers of Fear تأثیر مداومی بر کار او داشته‌اند. اما این پروژه عمدتاً به بازگشت به الهامات بازی اصلی متکی بوده است. لنارت می‌گوید: “برای کل تیم، بازگشت به آن فیلم‌ها اولین چیزی بود که می‌خواستیم انجام دهیم.” اما او اضافه می‌کند: “نیازی به جستجوی بیشتر نبود. ما نیازی به جستجوی منابع مدرن احساس نکردیم زیرا بازی در واقع در آن دوره گیر کرده است.”

در آن زمان، من دوباره نسبت به این موضوع تردید داشتم. همان‌طور که گفتم، نسخه بازسازی شده Silent Hill 2 به شدت محصول زمانه خودش است و در نحوه مدرن‌سازی آن بازتاب یافته است. این بازی اغلب شبیه به سایر بازی‌های AAA به نظر می‌رسد و بیشتر به همان شکل بازی می‌شود؛ در حالی که مجبور نبود این‌گونه باشد. اما سپس برای اولین بار با Pyramid Head مواجه شدم.

مانند بازی اصلی، اولین بار با Pyramid Head در آپارتمان‌های Wood Side مواجه می‌شوید، جایی که او در پشت یک راهروی باریک با نوری شوم به رنگ قرمز روشن شده است. برخلاف بازی اصلی، این بار شما از قبل می‌دانید که Pyramid Head کیست.

احساس ترسی که از دیدن Pyramid Head برای اولین بار داشتم را نمی‌توانم بیش از حد توصیف کنم. با اینکه قبلاً بازی را تجربه نکرده بودم، اما به‌واسطه تاثیرات فرهنگی، ترس از اینکه این موجود مرا تعقیب کرده و بکشد، بدون اینکه خودم متوجه شوم، عمیقاً در وجودم رخنه کرده بود. آنجا ایستاده بودم، به Pyramid Head از پشت میله‌ها نگاه می‌کردم، و او نیز از پشت میله‌ها به من نگاه می‌کرد. سپس شخصی که کنارم بود سرفه کرد، و من تقریباً از جا پریدم.

فضاهای ترسناک سایلنت هیل ۲ ریمیک

در بهترین حالت، بزرگ‌ترین منبع الهام Silent Hill 2 (2024) همان Silent Hill 2 (2001) است. و باز هم باید گفت که Silent Hill 2 (2001) یک بازی ویدیویی بسیار، بسیار خوب است. این بازی در خالص‌ترین معنای کلمه، یک اثر نمادین است. جایی که نسخه بازسازی می‌تواند از آن نمادین بودن بهره ببرد و به آنچه که بازی را به این شکل ساخته است توجه کند، نتیجه آن نیز بسیار، بسیار خوب خواهد بود. البته این اتفاق همیشه نخواهد افتاد، اما ممکن است به اندازه کافی رخ دهد.

بازی سایلنت هیل ۲ ریمیک کی میاد؟

این بازی در تاریخ ۱۷ مهر راهی بازار می‌شود.

پلتفرم های Silent Hill 2 Remake

این بازی در حال حاضر برای PS5 و کامپیوترهای شخصی راهی بازار می‌شود.

ویژگی های اصلی سایلنت هیل ۲ ریمیک

گرافیک و صداگذاری فوق العاده

بازی سایلنت هیل ۲ ریمیک از ری تریسنیگ پشتیبانی می‌کند و از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای در ساخت آن استفاده شده که بازی را فوق العاده زیبا نشان می‌دهند. این تکنولوژی‌ها باعث شده‌اند که دنیای سایلنت هیل بسیار زیباتر و واقعی تر از هر زمان دیگری شکل بگیرد. همچنین با صداگذاری بسیار فوق العاده و فراگیری که در این بازی صورت گرفته، شما واقعا احساس می‌کنید که در دنیای این بازی قرار دارید.

محیط‌های بزرگ

در بازی سایلینت هیل ۲ ریمیک می‌توانید به مکان‌هایی بروید که قبلا به آن‌ها دسترسی نداشتید. همچنین یکسری مکان‌های جدید برای بازی طراحی شده است. در حالی که می‌توانید از همان داستان کلاسیک لذت ببرید، می‌توانید محیط ‌های جدیدتری را مشاهده کنید.

دوربین روی شانه

یکی از تغییرات بسیار خوبی که در این بازی شکل گرفته، تغییر زاویه دوربین است. دوربین بازی بسیار به چیزی که در الن ویک ۲ دیدیم نزدیک شده است. دوربین روی شانه قرار گرفته و به همین دلیل به خوبی بازی را از زاویه دید قهرمان بازی دنبال خواهید کرد. این زاویه دوربین جدید باعث شده که مبارزه با هیولاها هیجان انگیزتر باشد و به جزییات بیشتری هم شهری سایلنت هیل را تماشا کنید.

گیم پلی پشرفته

در بازی سایلنت هیل ۲ ریمیک می‌توانید بار دیگر از سلاح‌های اشنای این بازی مانند لوله آب و سلاح‌های دستی مختلف استفاده کنید. با این حال سیستم مبارزه‌های بازی بهبود پیدا کرده و به حالت مدرن درامده است. می‌توانید در برابر حمله هیولاها جاخالی دهید و می‌توانید خیلی راحت‌تر هدف گیری کنید.

نسخه ریمیک را با فیلتر کلاسیک بازی کنید

استودیوی Bloober Team در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که بازی سایلنت هیل ۲ ریمیک از فیلتری برخوردار است که بازی را به سبک دهه ۹۰ میلادی می‌برد. در واقع با این فیلتر می‌توانید یک بازی کاملا کلاسیک را تجربه کنید.

UI بازی را حذف کنید

این امکان را خواهید داشت که بتوانید UI بازی را غیر فعال کنید. خاموش کردن UI باعث می‌شود که بازی بیشتر به نسخه کلاسیک شبیه باشد. همچنین خاموش کردن UI باعث خواهد شد که بتوانید جلوه‌های ویژه بازی را بهتر مشاهده کنید و افکت‌های صوتی بازی تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

همچنین مشخص شد که برای به پایان رساندن بازی بین ۱۶ تا ۱۸ ساعت زمان لازم خواهید داشت. اگر بخواهید همه چیز را در بازی پیدا کنید، باید ۲۰ ساعت یا کمی بیشتر زمان صرف بازی کنید.

تریلر داستانی سایلنت هیل ۲ ریمیک

حالا می‌توانید تریلر داستانی بازی Silent Hill 2 Remake را مشاهده کنید. برای مشاهده تریلر بازی های ۲۰۲۴ به جوی استیک مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا