باکس آفیس هفته چهارم فروردین ماه ۱۴۰۴

بهروزرسانی: فیلم A Minecraft Movie با عبور از مرز نیم میلیارد دلار، تاکنون به فروش جهانی تقریبی 550.6 میلیون دلار دست یافته است. از این مقدار، 269.6 میلیون دلار از بازارهای بینالمللی بهدست آمده است. با مرور باکس آفیس هفته چهارم فروردین ماه ۱۴۰۴ همراه باشید.
باکس آفیس هفته چهارم فروردین ماه ۱۴۰۴
در دومین هفته اکران، این اثر پرفروش از کمپانیهای Warner Bros و Legendary، حدود 79.6 میلیون دلار از 76 بازار بینالمللی کسب کرد. این رقم، کاهش 42 درصدی فروش (بهجز چین) را نسبت به هفته اول نشان میدهد. با وجود تنشهای ژئوپلیتیکی فعلی، این فیلم در بازار چین در روزهای شنبه و یکشنبه در رتبه اول فروش قرار داشت و رقابت نزدیکی با یک فیلم بومی برای کسب جایگاه نخست آخر هفته داشت.

در مجموع، فروش بینالمللی این فیلم با بازی جیسون موموآ و جک بلک، نسبت به آثار مشابه در بازارهای مشابه، عملکردی بسیار قویتر داشته است. برخی از مقایسهها به این صورت هستند:
- Sonic the Hedgehog 2 با رشد 229٪
- Spider-Man: Across the Spider-Verse با رشد 76٪
- Sonic 3 با رشد 75٪
- Pokemon: Detective Pikachu با رشد 71٪
- Kung Fu Panda 4 با رشد 61٪
- Jumanji: The Next Level با رشد 40٪
پنج بازار برتر فیلم Minecraft تا این لحظه عبارتاند از:
- بریتانیا با فروش 39.8 میلیون دلار
- چین با 20.3 میلیون دلار
- آلمان با 18.9 میلیون دلار
- مکزیک با 18.7 میلیون دلار
- استرالیا با 18.5 میلیون دلار
مجموع فروش جهانی از سالنهای IMAX نیز به 26.6 میلیون دلار رسیده که 9.6 میلیون دلار آن مربوط به بازارهای بینالمللی است.
در بسیاری از کشورهای خارجی، تعطیلات کودکان آغاز شده و تا عید پاک ادامه خواهد داشت؛ موضوعی که نویدبخش فروش خوب در طول هفته است. همچنین، دو بازار مهم ژاپن و کره جنوبی هنوز فیلم را اکران نکردهاند و تا پایان ماه منتظر اکران آنها هستیم.
در این هفته، فیلم تازهاکرانشدهی کمپانی 20th Century/Disney با عنوان The Amateur در 52 بازار بینالمللی با فروش 17.2 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد. این فیلم همزمان با اکران داخلی به صورت جهانی منتشر شد و مجموع فروش افتتاحیه جهانی آن به 32.2 میلیون دلار رسید؛ کمی بالاتر از پیشبینیها. این فیلم با بازی رامی مالک، در اکثر بازارهای خارجی پس از Minecraft در رتبه دوم قرار گرفت. بهترین عملکرد فیلم در اروپا و آمریکای لاتین ثبت شد. فروش جهانی از سالنهای IMAX نیز 2.4 میلیون دلار بود.

به کارگردانی جیمز هاوز، این فیلم اکشن جاسوسی در تمامی کشورهای بزرگ اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا، رتبه دوم در بین فیلمهای غیرمحلی را کسب کرد. فروش افتتاحیه در این منطقه 8٪ بالاتر از فیلم The Accountant بود.
در آمریکای لاتین، فیلم The Amateur در کشورهایی مانند مکزیک، آرژانتین، شیلی، کلمبیا، پرو و اروگوئه در رتبه دوم قرار گرفت. فروش اولیه در این منطقه نسبت به Argylle حدود 27٪ و نسبت به The Creator حدود 23٪ بالاتر بود.
در منطقه آسیا-اقیانوسیه، فیلم در ژاپن (که پیشتر از Bohemian Rhapsody با بازی مالک استقبال زیادی کرده بود) و کره جنوبی در رتبه اول قرار گرفت. همچنین در کشورهای استرالیا، هنگکنگ، تایوان، هند، نیوزیلند، تایلند، فیلیپین، سنگاپور، مالزی و ویتنام، جایگاه دوم را در میان فیلمهای غیرمحلی بهدست آورد. فروش منطقهای این فیلم در مجموع 16٪ پایینتر از The Accountant بود، اگرچه در ژاپن و کره جنوبی عملکرد بهتری داشت.
پنج بازار برتر افتتاحیه فیلم The Amateur به ترتیب عبارتاند از:
- فرانسه با 1.6 میلیون دلار
- بریتانیا با 1.4 میلیون دلار
- مکزیک با 1.4 میلیون دلار
- آلمان با 1.1 میلیون دلار
- ژاپن با 1.1 میلیون دلار
با توجه به اینکه مخاطب اصلی فیلم بزرگسالان هستند، و این گروه معمولا عجلهای برای تماشای فیلم در آخر هفته اول ندارند، انتظار میرود روند فروش در هفتههای بعد ادامهدار باشد.
در بازگشت به آمار فیلم Minecraft، این هفته کشور اندونزی به جمع بازارهای اکران اضافه شد و فیلم با فروش 1.3 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد. این رقم تقریبا برابر با Sonic 1 و Sonic 3، حدود 11٪ بالاتر از Inside Out 2 و 156٪ بیشتر از Sonic 2 است.
از نظر منطقهای:
- اروپا با کاهش فقط 41٪ نسبت به هفته اول، عملکرد بسیار خوبی داشته است. فروش روز شنبه در دومین هفته اکران، بالاتر از انتظارات بود و نشان میدهد که فیلم برای مخاطب خانوادگی جذابیت بالایی دارد.
- در منطقه خاورمیانه، که معمولا افت فروش سریعی دارد، فیلم همچنان با ثبات پیش میرود و تا پایان یکشنبه به مجموع 10 میلیون دلار رسیده است.
- در آمریکای لاتین، فیلم همچنان در رتبه اول تمام بازارها قرار دارد و 69٪ از سهم فروش 5 فیلم برتر را در اختیار دارد. افت فروش در دومین هفته، تنها 47٪ بوده که رقم خوبی محسوب میشود.
- در آسیا-اقیانوسیه، کاهش فروش هفته دوم فقط 37٪ بوده است.
- در چین، این فیلم موفقترین فیلم غیرچینی سال محسوب میشود و در رتبه هفتم جدول فروش سال 2025 قرار دارد؛ بعد از شش فیلم چینی ویژه سال نو.



