اکتیویژن آمار و ارقام هفته اول بازی Black Ops 7 را به اشتراک نمیگذارد

به نظر میرسد جشن سنتی اکتیویژن برای آمار و ارقام فروش و تعامل بازیهای Call of Duty در آخر هفته افتتاحیه، امسال با یک سکوت معنادار همراه شده است. بر اساس گزارشها، اکتیویژن هیچ گونه آمار رسمی و جزئیاتی از عملکرد بازی Call of Duty: Black Ops 7 در آخر هفته آغازین عرضهی آن منتشر نکرده است؛ اما منتشر نشدن آمار و ارقام هفته اول بازی Black Ops 7 چه معنایی دارد؟
آمار و ارقام هفته اول بازی Black Ops 7
این رویه، یک انحراف قابل توجه از سنتهای گذشته این فرنچایز محسوب میشود. در سالهای قبل، حسابهای رسمی Call of Duty برای عناوین جدید، همیشه با انتشار آمار و ارقام خیرهکنندهای مانند «بزرگترین افتتاحیه سه روزه تاریخ فرنچایز»، تعداد کل بازیکنان، ساعات بازی شده و رکوردشکنیهای متعدد، موفقیت خود را به جشن مینشستند.
تفاوت آشکار با سالهای گذشته
- Black Ops 6 در سال گذشته به عنوان «بزرگترین آخر هفته افتتاحیه سه روزه Call of Duty» معرفی شد و رکوردهای فرانچایز را شکست.
- MW3 نیز پیشتر با آمار «بالاترین میزان تعامل» در سهگانه جدید Modern Warfare جشن گرفته شده بود.
با این حال، پستهای اکتیویژن برای Black Ops 7 بسیار مبهمتر بودهاند. این شرکت در پایان دوره سه روزه، ضمن تشکر از جامعهی کاربری و توسعهدهندگان، صرفا اعلام کرد: “در طول آخر هفته افتتاحیه، ما پاسخ بسیار خوبی به کیفیت و عمق گیمپلی Black Ops 7 دریافت کردهایم.” و وعدهی محتوای جدیدی در آینده نزدیک را داد.
دلایل احتمالی این سکوت
این عدم شفافیت در انتشار آمار، در بحبوحه چندین چالش پیرامون این بازی رخ میدهد:
- امتیازهای پایین کاربران: بازی با انتقاداتی به دلیل استفاده احتمالی از هوش مصنوعی مولد در کارتهای تماس و همچنین کمپین همکاری (Co-op) روبرو شده است. این عوامل به «ریویو بامبینگ» (امتیازدهی بسیار پایین کاربران) در پلتفرمهایی مانند متاکریتیک منجر شده و امتیاز کاربران را به ۱.۷ رسانده است.
- رقابت شدید: Black Ops 7 در سالی با رقبای بزرگ در سبک شوتر عرضه شده است. بازیهایی مانند Battlefield 6 و شوتر جدید Arc Raiders همچنان در حال جذب و نگهداری بازیکنان هستند.
عدم انتشار آمار رسمی میتواند نشانهای از آن باشد که عملکرد فروش و تعامل بازیکنان Black Ops 7 نسبت به رکوردهای خیرهکننده عناوین قبلی، ضعیفتر بوده است.



