اخبار بازیبازی

جزئیات تازه از اخراج کارمندان راک‌استار و پیام‌هایی که به اشتراک گذاشتند

گزارش‌های جدیدی در مورد اخراج جنجالی حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از کارمندان شرکت راک‌استار گیمز (Rockstar Games)، سازنده مجموعه‌هایی چون GTA و Red Dead Redemption، منتشر شده است که ابعاد تازه‌ای از این درگیری میان مدیریت و کارکنان را آشکار می‌کند. این اخراج‌ها در دفاتر بریتانیا و کانادا انجام شده‌اند.

ادعای شرکت: افشای اطلاعات محرمانه

شرکت مادر راک‌استار، تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، رسما اعلام کرد که دلیل این تعدیل نیرو، «سوء رفتار فاحش» (Gross Misconduct) بوده است.

بر اساس جزئیاتی که اخیرا منتشر شده، راک‌استار مشخصا ادعا کرده است که این کارکنان به دلیل «توزیع و گفت‌وگو درباره‌ی اطلاعات محرمانه‌ شرکت در یک انجمن عمومی» که برخلاف سیاست‌های داخلی شرکت بوده، اخراج شده‌اند. این اطلاعات محرمانه از طریق یک سرور خصوصی دیسکورد (Discord) بین این افراد و افراد غیرعضو راک‌استار به اشتراک گذاشته شده بود.

سخنگوی راک‌استار تاکید کرده است که این تصمیم «هیچ ارتباطی با حق کارکنان برای عضویت در اتحادیه یا انجام فعالیت‌های صنفی ندارد».

ادعای کارمندان و اتحادیه: سرکوب تلاش‌های صنفی

در مقابل، کارکنان اخراج‌شده و اتحادیه کارگران مستقل بریتانیا (IWGB) این ادعاها را به شدت رد کرده و این اقدام را «یکی از آشکارترین و بی‌رحمانه‌ترین اقدامات سرکوب اتحادیه در تاریخ صنعت بازی» توصیف کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تمام کارمندان اخراج شده یا عضو فعال اتحادیه بوده‌اند و یا در حال سازماندهی تلاش‌ها برای تشکیل یک اتحادیه کارگری در داخل راک‌استار بوده‌اند.

  • اعتراض اتحادیه: رئیس اتحادیه IWGB، این اقدام را «تحقیر آشکار قانون و زندگی کارگرانی» دانست که میلیاردها دلار برای این شرکت درآمدزایی می‌کنند.
  • تجمع اعتراضی: در پی این اخراج‌ها، جمعی از برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان در اعتراض به این تصمیم، تجمع‌هایی را در مقابل دفتر این شرکت در لندن برپا کردند.
  • فرهنگ ترس: یکی از سازمان‌دهندگان این اعتراضات، فرد کارتر، فضای حاکم بر راک‌استار را «فرهنگ ترس» نامید و اعلام کرد که صدها نفر از نیروهای این مجموعه در آمریکا و اروپا نیز این فرآیند اخراج را محکوم کرده و خواستار بازگشت به کار و همچنین جبران خسارت نیروهای اخراج شده هستند.

در حال حاضر به نظر نمی‌رسد راه‌حل مستقیمی برای این درگیری حقوقی و صنفی وجود داشته باشد و سرنوشت توسعه‌دهندگان اخراج‌شده ممکن است به دادگاه کشیده شود.

Solid Snake

سالید اسنیک (Solid Snake) شخصیت اصلی و یکی از مهم‌ترین قهرمان‌های مجموعه بازی‌های Metal Gear است که توسط هیدئو کوجیما خلق شد. او یک سرباز افسانه‌ای و مامور عملیات مخفی است که در بیشتر بازی‌ها وظیفه دارد وارد پایگاه‌های دشمن شود، سلاح‌های هسته‌ای یا ماشین‌های جنگی غول‌پیکر به نام Metal Gear را نابود کند و جلوی تهدیدهای جهانی را بگیرد. چند نکته مهم درباره‌ سالید اسنیک: نام واقعی‌: دیوید (David) سازنده‌: کلون ژنتیکی بیگ باس (Big Boss)، یکی از بزرگ‌ترین سربازان تاریخ در داستان بازی. ویژگی‌ها: مهارت فوق‌العاده در مخفی‌کاری، تیراندازی، بقا و استفاده از تجهیزات. شخصیت: کم‌حرف، خونسرد، ولی بسیار هوشمند و با اراده. اولین حضور: بازی Metal Gear (سال 1987) معروف‌ترین حضور: Metal Gear Solid (سال 1998 به بعد) که باعث شهرت جهانی او شد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، سالید اسنیک ترکیبی از جیمز باند، رامبو و یک نینجای مدرن است. با این تفاوت که همیشه در سایه حرکت می‌کند و کارش نجات جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا