اخبار بازیبازی

اکتیویژن آمار و ارقام هفته اول بازی Black Ops 7 را به اشتراک نمی‌گذارد

به نظر می‌رسد جشن سنتی اکتیویژن برای آمار و ارقام فروش و تعامل بازی‌های Call of Duty در آخر هفته‌ افتتاحیه، امسال با یک سکوت معنادار همراه شده است. بر اساس گزارش‌ها، اکتیویژن هیچ گونه آمار رسمی و جزئیاتی از عملکرد بازی Call of Duty: Black Ops 7 در آخر هفته‌ آغازین عرضه‌ی آن منتشر نکرده است؛ اما منتشر نشدن آمار و ارقام هفته اول بازی Black Ops 7 چه معنایی دارد؟

این رویه، یک انحراف قابل توجه از سنت‌های گذشته‌ این فرنچایز محسوب می‌شود. در سال‌های قبل، حساب‌های رسمی Call of Duty برای عناوین جدید، همیشه با انتشار آمار و ارقام خیره‌کننده‌ای مانند «بزرگترین افتتاحیه سه روزه تاریخ فرنچایز»، تعداد کل بازیکنان، ساعات بازی شده و رکوردشکنی‌های متعدد، موفقیت خود را به جشن می‌نشستند.

تفاوت آشکار با سال‌های گذشته

  • Black Ops 6 در سال گذشته به عنوان «بزرگترین آخر هفته‌ افتتاحیه سه روزه Call of Duty» معرفی شد و رکوردهای فرانچایز را شکست.
  • MW3 نیز پیش‌تر با آمار «بالاترین میزان تعامل» در سه‌گانه جدید Modern Warfare جشن گرفته شده بود.

با این حال، پست‌های اکتیویژن برای Black Ops 7 بسیار مبهم‌تر بوده‌اند. این شرکت در پایان دوره سه روزه، ضمن تشکر از جامعه‌ی کاربری و توسعه‌دهندگان، صرفا اعلام کرد: “در طول آخر هفته‌ افتتاحیه، ما پاسخ بسیار خوبی به کیفیت و عمق گیم‌پلی Black Ops 7 دریافت کرده‌ایم.” و وعده‌ی محتوای جدیدی در آینده نزدیک را داد.

دلایل احتمالی این سکوت

این عدم شفافیت در انتشار آمار، در بحبوحه‌ چندین چالش پیرامون این بازی رخ می‌دهد:

  • امتیازهای پایین کاربران: بازی با انتقاداتی به دلیل استفاده‌ احتمالی از هوش مصنوعی مولد در کارت‌های تماس و همچنین کمپین همکاری (Co-op) روبرو شده است. این عوامل به «ریویو بامبینگ» (امتیازدهی بسیار پایین کاربران) در پلتفرم‌هایی مانند متاکریتیک منجر شده و امتیاز کاربران را به ۱.۷ رسانده است.
  • رقابت شدید: Black Ops 7 در سالی با رقبای بزرگ در سبک شوتر عرضه شده است. بازی‌هایی مانند Battlefield 6 و شوتر جدید Arc Raiders همچنان در حال جذب و نگهداری بازیکنان هستند.

عدم انتشار آمار رسمی می‌تواند نشانه‌ای از آن باشد که عملکرد فروش و تعامل بازیکنان Black Ops 7 نسبت به رکوردهای خیره‌کننده‌ عناوین قبلی، ضعیف‌تر بوده است.

Solid Snake

سالید اسنیک (Solid Snake) شخصیت اصلی و یکی از مهم‌ترین قهرمان‌های مجموعه بازی‌های Metal Gear است که توسط هیدئو کوجیما خلق شد. او یک سرباز افسانه‌ای و مامور عملیات مخفی است که در بیشتر بازی‌ها وظیفه دارد وارد پایگاه‌های دشمن شود، سلاح‌های هسته‌ای یا ماشین‌های جنگی غول‌پیکر به نام Metal Gear را نابود کند و جلوی تهدیدهای جهانی را بگیرد. چند نکته مهم درباره‌ سالید اسنیک: نام واقعی‌: دیوید (David) سازنده‌: کلون ژنتیکی بیگ باس (Big Boss)، یکی از بزرگ‌ترین سربازان تاریخ در داستان بازی. ویژگی‌ها: مهارت فوق‌العاده در مخفی‌کاری، تیراندازی، بقا و استفاده از تجهیزات. شخصیت: کم‌حرف، خونسرد، ولی بسیار هوشمند و با اراده. اولین حضور: بازی Metal Gear (سال 1987) معروف‌ترین حضور: Metal Gear Solid (سال 1998 به بعد) که باعث شهرت جهانی او شد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، سالید اسنیک ترکیبی از جیمز باند، رامبو و یک نینجای مدرن است. با این تفاوت که همیشه در سایه حرکت می‌کند و کارش نجات جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا