اخبار بازیبازی

تاثیر کووید در ساخت Death Stranding 2 ؛ روند ساخت بازی عوض شد

هیدئو کوجیما در گفت‌وگویی تازه با IGN اعلام کرد که تجربه‌ی همه‌گیری کرونا تأثیر مستقیمی بر شکل‌گیری فضای روایی بازی Death Stranding 2: On the Beach داشته است.

تاثیر کووید در ساخت Death Stranding 2

کوجیما توضیح داد که نسخه اول Death Stranding که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، با محوریت مفهومی ساخته شده بود که می‌گفت: «در آستانه‌ی انزوا و گسست هستیم، پس بیایید ارتباط برقرار کنیم.»

اما پس از آغاز پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰، که درست بعد از عرضه بازی اتفاق افتاد، او اعتراف کرد این تجربه باعث تغییر نگاهش شده است:
«بعد از این‌که خودم واقعاً آن دوران را تجربه کردم، به این فکر افتادم که شاید این میزان از ارتباط اصلاً چیز خوبی نباشد. این حس در صحنه‌ها و فضاهای مختلف بازی دوم پیش‌بینی شده است. بخش‌هایی از بازی وجود دارد که احتمالاً مخاطب فقط در پایان آن‌ها را به‌درستی درک خواهد کرد. آن‌چه در دوران کرونا حس کردم، با شدتی بالا در Death Stranding 2 بازتاب یافته است.»

کوجیما: پاندمی کرونا برداشت ما از ارتباط انسانی را به‌کلی دگرگون کرد

هیدئو کوجیما در ادامه گفت‌وگویش با IGN تأکید کرد که از تأثیرات عمیق پاندمی بر شیوه‌های ارتباط و تعامل انسان‌ها به‌طور جدی شوکه شده و همین تجربه الهام‌بخش بخش‌هایی از تم‌های داستانی Death Stranding 2 بوده است.

او گفت:
«کار به‌صورت دورکاری ادامه پیدا کرد، کنسرت‌ها و رویدادهای زنده از بین رفتند، و ما ناچار شدیم فقط به اینترنت تکیه کنیم. بچه‌ها نتوانستند به مدرسه بروند یا بازی کنند و تمام روز فقط به صفحه‌ نمایش خیره شدند. آن زمان هیچ راه دیگری وجود نداشت.»

بازی Death Stranding 2 ؛ داستان و تاریخ عرضه و گیم پلی و تریلر

کوجیما همچنین به موج تبلیغات پیرامون متاورس اشاره کرد و افزود:
«تلویزیون را که روشن می‌کردی، همه جا صحبت از متاورس بود؛ این‌که آینده ارتباطات همین است. اما ارتباط انسانی این‌گونه عمل نمی‌کند. آدم‌ها به‌صورت تصادفی و طبیعی با هم ملاقات می‌کنند، نه در یک فضای ازپیش‌تعریف‌شده مجازی.»

Solid Snake

سالید اسنیک (Solid Snake) شخصیت اصلی و یکی از مهم‌ترین قهرمان‌های مجموعه بازی‌های Metal Gear است که توسط هیدئو کوجیما خلق شد. او یک سرباز افسانه‌ای و مامور عملیات مخفی است که در بیشتر بازی‌ها وظیفه دارد وارد پایگاه‌های دشمن شود، سلاح‌های هسته‌ای یا ماشین‌های جنگی غول‌پیکر به نام Metal Gear را نابود کند و جلوی تهدیدهای جهانی را بگیرد. چند نکته مهم درباره‌ سالید اسنیک: نام واقعی‌: دیوید (David) سازنده‌: کلون ژنتیکی بیگ باس (Big Boss)، یکی از بزرگ‌ترین سربازان تاریخ در داستان بازی. ویژگی‌ها: مهارت فوق‌العاده در مخفی‌کاری، تیراندازی، بقا و استفاده از تجهیزات. شخصیت: کم‌حرف، خونسرد، ولی بسیار هوشمند و با اراده. اولین حضور: بازی Metal Gear (سال 1987) معروف‌ترین حضور: Metal Gear Solid (سال 1998 به بعد) که باعث شهرت جهانی او شد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، سالید اسنیک ترکیبی از جیمز باند، رامبو و یک نینجای مدرن است. با این تفاوت که همیشه در سایه حرکت می‌کند و کارش نجات جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا