تاثیر کووید در ساخت Death Stranding 2 ؛ روند ساخت بازی عوض شد

هیدئو کوجیما در گفتوگویی تازه با IGN اعلام کرد که تجربهی همهگیری کرونا تأثیر مستقیمی بر شکلگیری فضای روایی بازی Death Stranding 2: On the Beach داشته است.
تاثیر کووید در ساخت Death Stranding 2
کوجیما توضیح داد که نسخه اول Death Stranding که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، با محوریت مفهومی ساخته شده بود که میگفت: «در آستانهی انزوا و گسست هستیم، پس بیایید ارتباط برقرار کنیم.»
اما پس از آغاز پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰، که درست بعد از عرضه بازی اتفاق افتاد، او اعتراف کرد این تجربه باعث تغییر نگاهش شده است:
«بعد از اینکه خودم واقعاً آن دوران را تجربه کردم، به این فکر افتادم که شاید این میزان از ارتباط اصلاً چیز خوبی نباشد. این حس در صحنهها و فضاهای مختلف بازی دوم پیشبینی شده است. بخشهایی از بازی وجود دارد که احتمالاً مخاطب فقط در پایان آنها را بهدرستی درک خواهد کرد. آنچه در دوران کرونا حس کردم، با شدتی بالا در Death Stranding 2 بازتاب یافته است.»

کوجیما: پاندمی کرونا برداشت ما از ارتباط انسانی را بهکلی دگرگون کرد
هیدئو کوجیما در ادامه گفتوگویش با IGN تأکید کرد که از تأثیرات عمیق پاندمی بر شیوههای ارتباط و تعامل انسانها بهطور جدی شوکه شده و همین تجربه الهامبخش بخشهایی از تمهای داستانی Death Stranding 2 بوده است.
او گفت:
«کار بهصورت دورکاری ادامه پیدا کرد، کنسرتها و رویدادهای زنده از بین رفتند، و ما ناچار شدیم فقط به اینترنت تکیه کنیم. بچهها نتوانستند به مدرسه بروند یا بازی کنند و تمام روز فقط به صفحه نمایش خیره شدند. آن زمان هیچ راه دیگری وجود نداشت.»
بازی Death Stranding 2 ؛ داستان و تاریخ عرضه و گیم پلی و تریلر
کوجیما همچنین به موج تبلیغات پیرامون متاورس اشاره کرد و افزود:
«تلویزیون را که روشن میکردی، همه جا صحبت از متاورس بود؛ اینکه آینده ارتباطات همین است. اما ارتباط انسانی اینگونه عمل نمیکند. آدمها بهصورت تصادفی و طبیعی با هم ملاقات میکنند، نه در یک فضای ازپیشتعریفشده مجازی.»



