بررسی بازی Dynasty Warriors: Origins

Dynasty Warriors: Origins دهمین بازی اصلی از مجموعه Warriors است، اما طرفداران این فرنچایز میدانند که این یک سادهسازی بیش از حد است. با وجود اسپینآفهای بیشمار، از جمله آنهایی که بر اساس IPهایی مانند Zelda و Persona ساخته شدهاند، و همچنین بازیهای Dynasty Warriors Empires، ژانر همیشه در حال گسترش موسو به حدی پیچیده شده که برای تازهواردها تقریباً غیرقابلنفوذ است، چراکه دههها رشد مکانیکی و آزمایشهای متنوع در پشت خود دارد. در این زمینه غنی، ممکن است Origins نه تجربیترین، نه پیشرفتهترین و نه پر ویژگیترین بازی Warriors باشد، اما شاید بهترین باشد. با بررسی بازی Dynasty Warriors: Origins همراه باشید. نقد و بررسی بازی ها روز را در جوی استیک بخوانید.
نقد و بررسی بازی Dynasty Warriors: Origins
بررسی بازی Dynasty Warriors: Origins
در ابتدای بررسی بازی Dynasty Warriors: Origins باید بگوییم که پس از اینکه Dynasty Warriors 9 تلاش کرد فرنچایز را به یک RPG جهانباز تبدیل کند، استودیو Omega Force با یک تصمیمگیری مواجه شد: ادامه دادن این مسیر، یا بازگشت به سبک کلاسیک و سادهتر، با تمرکز بر نقاط قوت اصلی مجموعه. Dynasty Warriors: Origins ترکیبی از این دو انتخاب است؛ در حالی که بسیاری از عناصر اکشن-RPG معرفیشده در بازیهای اخیر را شامل میشود، بهمراتب سادهتر از آن چیزی است که طرفداران قدیمی انتظار داشتند. هیچ حالت چندنفره یا مودهای بازی جایگزین وجود ندارد، فقط یک شخصیت قابلبازی (از نظر فنی) در بازی حضور دارد، و گرایشهایی مانند سیستم ساخت و مدیریت منابع تا حد زیادی کنار گذاشته شدهاند.

به همین دلیل، ممکن است Dynasty Warriors: Origins بازخوردهای متناقضی دریافت کند. از یک سو، این بازی بهطور قابلبحث، تجسم کاملی از چیزی است که باعث موفقیت ژانر موسو میشود؛ ترکیبی از اکشن هکاند-اسلش و استراتژی. اما از سوی دیگر، برای بازیکنانی که به دنبال تنوع بیشتری هستند، این تجربه ممکن است یکنواخت یا تکراری شود. با این حال، برای تازهواردان به این مجموعه یا طرفدارانی که ذهن بازتری دارند، Dynasty Warriors: Origins بهراحتی میتواند یکی از بهترین بازیهای ژانویه لقب بگیرد.
Dynasty Warriors: Origins ترکیبی تقریباً بینقص از اکشن و استراتژی است
در بررسی بازی Dynasty Warriors: Origins باید به این موضوع اشاره کنیم که سری Dynasty Warriors و بهطور کلی ژانر موسو، اغلب به دلیل بیفکری، ساده بودن بیش از حد، و یکنواختی مورد انتقاد قرار میگیرند. هرچند Origins قرار نیست به خاطر پیچیدگی مکانیکی جوایزی دریافت کند، اما پاسخی شگفتآور و مؤثر به این انتقادات است و عمق و تنوعی را به نمایش میگذارد که کمتر در این مجموعه دیده شده است.

اگر بخواهیم ساده بگوییم، گیمپلی Dynasty Warriors: Origins چیزی میان نسخههای کلاسیک Dynasty Warriors و سری Dynasty Warriors Empires است. بازیکنان همچنان همان حس نبرد 1 در برابر 1,000 نسخههای اولیه را تجربه میکنند، اما استراتژی و تاکتیکها، بهویژه در درجه سختیهای بالاتر، نقشی حیاتی ایفا میکنند. کنترل جریان حرکت دشمنان بسیار مهم است، چراکه قطع خطوط دشمن و تصرف پایگاهها تأثیر چشمگیری بر روند نبرد دارند. از این طریق، پیروزی در لحظات بحرانی حس هیجان و رضایتی را به ارمغان میآورد که در کمتر بازی اکشنی میتوان یافت.
این ویژگی به لطف سیستم روحیه (Morale) بازی است که میتواند تأثیر چشمگیری بر هر نبرد بزرگ بگذارد. تصرف پایگاهها، شکست دادن افسران دشمن، و اجرای تاکتیکهای مناسب باعث افزایش روحیه نیروهای متحد میشود، که به نوبه خود عملکرد آنها را در میدان نبرد بهبود میبخشد. در مقابل، اقدامات خاص دشمن، مانند شکست افسران متحد و بازپسگیری پایگاهها، میتواند روحیه را کاهش دهد. این سیستم، نبردها را با حسی از تنش و شدت همراه میکند و لایههای جدیدی به فرآیند تصمیمگیری بازیکن میافزاید.
بررسی بازی Indiana Jones and the Great Circle

برای مثال، اگر روحیه پایین باشد اما بازیکن در آستانه تکمیل هدف اصلی نبرد باشد، او میتواند به برنامه خود پایبند بماند و ریسک مرگ شخصیت اصلی یا یک افسر حیاتی را بپذیرد، یا میتواند با انجام اهداف جانبی، سطح تهدید نبرد را کاهش داده و روحیه را افزایش دهد. در مبارزات دشوارتر، بهویژه آنهایی که شکست در آنها وابسته به زنده ماندن چند شخصیت متحد است، سیستم روحیه کمک میکند تا نبردها پویا، چندوجهی و بهطرز قابلتوجهی انعطافپذیر باقی بمانند.
این ملاحظات استراتژیک گستردهتر با سیستم مبارزه لحظهبهلحظه Origins تقویت میشود، که شاید بتوان آن را بهترین در کل سری دانست. شخصیت بازیکن با حرکاتی روان در میدان نبرد حرکت میکند و با استفاده از حملات قوی، جاخالیهای دقیق، و دفاعهای بهموقع، Bravery خود را افزایش میدهد. این امتیاز سپس برای اجرای Battle Arts قدرتمند استفاده میشود که Fortitude دشمنان را کاهش داده و فرصتهایی برای حملات مرگبار ایجاد میکند.
مبارزات تا حدی شبیه به بازی Sekiro است، به این معنا که تسلط بر سیستم دفاع به بازیکنان پاداش قابلتوجهی میدهد، هرچند برای موفقیت اجباری نیست. از نظر هکاند-اسلش خالص، Dynasty Warriors: Origins یک جهش بزرگ نسبت به Dynasty Warriors 9 محسوب میشود و تجربهای بسیار لذتبخشتر ارائه میدهد.

باید به دستاوردهای فنی بازی نیز توجه ویژهای داشت. هیچگاه ایده یک سرباز در برابر هزاران نفر به این اندازه واقعگرایانه اجرا نشده بود. Origins با بهرهگیری از سختافزارهای مدرن، میدانهای نبردی را ایجاد میکند که مملو از انبوهی از سربازان پیادهنظام است؛ درست مانند دشتهایی از علف که منتظرند تا بازیکن آنها را درو کند. تاختن با اسب در میان این انبوه جمعیت، همراه با فریادهای نبرد متحدانتان، تجربهای بسیار هیجانانگیز است که هرگز تکراری نمیشود.
Dynasty Warriors: Origins شاید از نظر بصری خیرهکنندهترین بازی نباشد، اما یک نمونه عالی از این است که چگونه یک استودیو میتواند از نوآوریهای فناوری برای تحقق بهتر یک چشمانداز خاص استفاده کند، بهجای اینکه صرفاً بر زیباتر کردن بازی تمرکز کند.
نگاهی کوتاه به عناصر RPG و سیستم پیشرفت در Dynasty Warriors: Origins
در ادامه بررسی بازی Dynasty Warriors: Origins باید به یکسری نکات دیگر از گیم پلی بازی اشاره کنیم. برخلاف نسخههای قبلی این سری، کمپین Dynasty Warriors: Origins توسط یک شخصیت اصلی هدایت میشود. ارتقای این شخصیت با افزایش رتبه هر سلاح قابل جمعآوری انجام میشود که در مجموع ده سلاح مختلف وجود دارد. هر رتبه برای باز شدن به امتیازهای مهارت بیشتری نیاز دارد، که بازیکنان را به استفاده از سلاحهای جدید یا کمتر استفادهشده تشویق میکند.

به بیان ساده، بازی بازیکنان را برای آزمایش سبکهای مختلف بازی و استفاده از سلاحهای متنوع تشویق میکند، که این امر کمبود شخصیتهای قابلبازی دیگر را قابلتحملتر میسازد. علاوه بر این، با ارتقای هر سلاح، ترکیبهای جدید، تواناییهای ویژه، و Battle Arts مختص آن سلاح باز میشوند، که نگرانیها درباره ساده یا مشابه بودن مکانیک هر سلاح را کاهش میدهد.
از نظر فنی، در Dynasty Warriors: Origins شخصیتهای قابلبازی دیگری وجود دارند، اما بیشتر شبیه به حالتهای تقویتی موقتی عمل میکنند. در واقع، در برخی از نبردها، بازیکن میتواند با شخصیتهای افسانهای مانند Guan Yu یا Xiahou Dun همکاری کند و پس از پر شدن نوار Musuo، کنترل این شخصیتها را برای چند دقیقه در دست بگیرد.
این شخصیتهای افسانهای بسیار قدرتمند هستند، اما از نظر عملکرد تفاوت خاصی با شخصیت اصلی ندارند، زیرا سلاحها و Battle Arts آنها با امکاناتی که بازیکن از قبل در اختیار دارد همخوانی دارد. این مسئله تا حدی ممکن است برای برخی از بازیکنان ناامیدکننده باشد.
داستان Dynasty Warriors: Origins لحظاتی از عظمت دارد، اما عمدتاً به یک روند خستهکننده تبدیل میشود.
در بخش دیگری از بررسی بازی Dynasty Warriors: Origins باید به روند داستانی آن اشاره کنیم. داستان و ارائه کلی Dynasty Warriors: Origins ترکیبی از نقاط قوت و ضعف است. از جنبههایی، این بازی بهترین کمپین تکنفرهای است که سری در مدت زمان طولانی داشته است. داستان بازی وسیع و گسترده است، با طرحی که انتخابهای بازیکن را در نظر میگیرد و دیدگاه خاصی بر ساختار معمول نسخههای قبلی ارائه میدهد.
همچنین، بازی از نظر ارائه بهمراتب بهتر از دیگر عناوین سری است. صحنههای برش، هرچند هنوز خشک و محافظهکارانه هستند، اما از بازیهایی مانند Dynasty Warriors 9 که در آنها اغلب شخصیتها شبیه به عروسکهای اکشن در یک نمایشگاه میمانند، بهمراتب زندهتر و پویاتر به نظر میرسند. دیالوگها و صداپیشگی نیز بهطور کلی خوب است و صحنههای برش پیشپردازششده بازی در برخی مواقع واقعاً خیرهکننده هستند.

اگر شما از دیالوگهای توضیحی و تبیینی خسته شدهاید، Dynasty Warriors: Origins ممکن است مانند شکنجه به نظر برسد. مانند نسخههای قبلی، بازیکنان میتوانند ارتباطاتی با شخصیتهای غیرقابلبازی (NPC) برقرار کنند، اما برخلاف بازیهایی مانند Metaphor Refantazio، این ارتباطات توسط داستانهای فرعی قوی تقویت نمیشوند. صحبت با تعداد زیادی از NPCهای بازی فقط همین است: صحبت کردن. آنها درباره زندگی و مشکلاتشان با بازیکن صحبت خواهند کرد و اگرچه این لحظات گاهی در ایجاد علاقه یا جذابیت در شخصیتها موفق هستند، اما بهطور کلی از نظر احساسی و تنش کمبود زیادی دارند که باعث میشود در طول ساعات طولانی بازی سخت باشد که در آنها سرمایهگذاری احساسی کنید.
اگر قصد دارید Dynasty Warriors: Origins را 100٪ تمام کنید، باید آماده باشید تا از کنار جلسات بیروح و بیاهمیت زیادی بگذرید. اگر با دوره سه پادشاهی آشنا هستید، چه از طریق تاریخ واقعی، ادبیات، یا نسخههای قبلی Dynasty Warriors، داستان Origins تأثیر زیادی بر عمق درک شما از آن نخواهد داشت. و اگر با این فصل از تاریخ چین آشنا نیستید، ممکن است حتی هیچ جذابیتی در آن پیدا نکنید، زیرا قلب احساسی داستان، هرچند وجود دارد، اما قطعاً دشوار بهدستآمدنی است.
یکی دیگر از مشکلات بازی، شخصیت اصلی ساکت و فراموشکار است که به اندازه یک کیسه آرد جذابیت دارد. بخش زیادی از داستان حول کشف گذشته او بهعنوان یک نگهبان صلح میچرخد، و در واقع من از برخی از پیچشها و تغییرات آن خوشحال شدم، اما شاید یک شخصیت اصلی با ویژگیهای بیشتر، شاید با صدا، این بخش از داستان را مؤثرتر میکرد.

داستان عمدتاً بیروح و کمبود شخصیتهای قابلبازی اضافی، از جمله نقاط ضعف بزرگ Dynasty Warriors: Origins است. این بازی از نظر مکانیکی جذابترین، پختهترین و فنیترین عنوانی است که تاکنون در این سری عرضه شده و برای طرفداران فرنچایز انتخابی آسان است، به شرطی که با ایدههای جدیدی مانند سیستم دفاع و شخصیت اصلی تکنفره و اصیل همراه شوند. و اگر قبلاً به Dynasty Warriors علاقه نداشتید، Dynasty Warriors: Origins ارزش یک تجربه جدید را دارد—شاید در نهایت متوجه شوید که تمام این سر و صدا از کجا آمده است.