اخبار بازیبازی

مدیر سابق GTA، دن هاوسر، معتقد است که هوش مصنوعی «بیش از حد بزرگ‌نمایی شده» است

دَن هاوسِر (Dan Houser)، هم‌بنیان‌گذار و رئیس سابق استودیوی راک‌استار (Rockstar Games) و نویسنده اصلی فرنچایزهایی چون (GTA) و «رد دد ردمپشن» (Red Dead Redemption)، اظهار داشته است که هوش مصنوعی (AI) آن‌طور که برخی از حامیان آن ادعا می‌کنند، برای صنعت بازی‌سازی کامل و کارآمد نیست.

هاوسر در حال حاضر مشغول تبلیغ رمان جدید خود با نام «یک بهشت بهتر: جلد اول – یک پیامد» (A Better Paradise: Volume One – An Aftermath) است، رمانی که اتفاقا در خط داستانی خود یک هوش مصنوعی پیشرفته را گنجانده است. او در جریان حضور مهمان خود در برنامه Sunday Brunch شبکه Channel 4، نظرات خود را در مورد وضعیت فعلی این فناوری مطرح کرد.

هوش مصنوعی نمی‌تواند «تمام مشکلات» را حل کند

هاوسِر ضمن تأیید این موضوع که ممکن است بازی ویدیویی جدیدی که بر اساس رمان او ساخته خواهد شد، از هوش مصنوعی استفاده کند، هشدار داد که این فناوری هنوز نتوانسته به بزرگ‌ترین وعده‌های خود عمل کند.

او بیان کرد:

«ما مشغول کار آزمایشی با استفاده از هوش مصنوعی هستیم، اما حقیقت این است که هنوز آنقدر که برخی از شرکت‌ها می‌خواهند شما باور کنید، مفید نیست. قرار نیست تمام مشکلات را حل کند. ما زمینه‌های زیادی داریم که به فناوری نیاز داریم و هوش مصنوعی در برخی از وظایف عالی است و در برخی دیگر هنوز نمی‌تواند کاری انجام دهد.»

آینده بازی: تقاطع هنر و تجارت

در ادامه، وقتی از هاوسِر در مورد آینده بازی‌سازی در شرایطی که هوش مصنوعی بخشی از آن شده است سؤال شد، او پیشنهاد داد که این صنعت در نقطه‌ای بین هنر و تجارت قرار خواهد گرفت.

او اظهار داشت:

«[بازی‌سازی] یا می‌تواند به سمت مکانی بسیار جالب برود یا جایی که بیش از حد بر کسب درآمد تمرکز دارد. من فکر می‌کنم این خطر همیشه برای هر نوع هنر تجاری وجود دارد که حواسشان توسط پول پرت شود. اما فکر می‌کنم هنوز یک سقف بزرگ خلاقانه برای ساختن این نوع تجربیات روایی زنده وجود دارد، و من فکر می‌کنم این همان چیزی بود که ما همیشه سعی در انجامش داشتیم.»

وقتی مجری برنامه از او پرسید که در نهایت کدام یک پیروز خواهد شد، پول یا خلاقیت، هاوسِر توضیح داد که هر دو برنده خواهند شد:

«من فکر می‌کنم دو بخش وجود خواهد داشت. من قبلاً این را در فضاهایی از صنعت بازی دیده‌ام که هر دو نوعی برنده می‌شوند.»

زمینه حاشیه‌های اخیر

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های اخیر، شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی متعددی به دلیل استفاده از هوش مصنوعی در معرض انتقاد قرار گرفته‌اند:

  • یوبی‌سافت به دلیل استفاده از آثار هنری تولید شده با هوش مصنوعی در بازی Anno 117: Pax Romana مورد انتقاد قرار گرفت.
  • اکتیویژن نیز پس از استفاده از کارت‌های احضار با «سبک جیبلی» که ظاهرا با هوش مصنوعی تولید شده بودند در Call of Duty: Black Ops 7، با اعتراض مواجه شد و متعاقباً تأیید کرد که از هوش مصنوعی در تولید Black Ops 7 استفاده شده است.
  • استودیوی سازنده بازی Arc Raiders نیز به دلیل استفاده از صدای راوی تولید شده با هوش مصنوعی مورد توبیخ قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: بلک آپس ۷ و آغاز یک مناقشه بزرگ

این حواشی باعث شده تا افرادی مانند نماینده کنگره آمریکا، رو خانا (Ro Khanna)، خواستار وضع مقررات برای استفاده از هوش مصنوعی شوند.

Solid Snake

سالید اسنیک (Solid Snake) شخصیت اصلی و یکی از مهم‌ترین قهرمان‌های مجموعه بازی‌های Metal Gear است که توسط هیدئو کوجیما خلق شد. او یک سرباز افسانه‌ای و مامور عملیات مخفی است که در بیشتر بازی‌ها وظیفه دارد وارد پایگاه‌های دشمن شود، سلاح‌های هسته‌ای یا ماشین‌های جنگی غول‌پیکر به نام Metal Gear را نابود کند و جلوی تهدیدهای جهانی را بگیرد. چند نکته مهم درباره‌ سالید اسنیک: نام واقعی‌: دیوید (David) سازنده‌: کلون ژنتیکی بیگ باس (Big Boss)، یکی از بزرگ‌ترین سربازان تاریخ در داستان بازی. ویژگی‌ها: مهارت فوق‌العاده در مخفی‌کاری، تیراندازی، بقا و استفاده از تجهیزات. شخصیت: کم‌حرف، خونسرد، ولی بسیار هوشمند و با اراده. اولین حضور: بازی Metal Gear (سال 1987) معروف‌ترین حضور: Metal Gear Solid (سال 1998 به بعد) که باعث شهرت جهانی او شد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، سالید اسنیک ترکیبی از جیمز باند، رامبو و یک نینجای مدرن است. با این تفاوت که همیشه در سایه حرکت می‌کند و کارش نجات جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا