اخبار بازیبازی

مدت زمان ساخت GTA 6 ؛ چقدر ساخت این بازی طول کشید؟

شرکت Take-Two Interactive، مالک استودیوی Rockstar Games، سرانجام به‌طور رسمی اعلام کرده که توسعه‌ی جدی بازی Grand Theft Auto VI از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است؛ تاریخی که ممکن است برای بسیاری دیرتر از چیزی باشد که تصور می‌کردند. اما واقعا مدت زمان ساخت GTA 6 چقدر بود؟

جدیدترین اخبار بازی را در جوی استیک دنبال کنید.

در جدیدترین گزارش مالی شرکت، ذکر شده که ساخت بازی پس از انتشار Red Dead Redemption II در سال ۲۰۱۸، در سال ۲۰۲۰ “به‌صورت جدی” آغاز شد. البته باید توجه داشت که اصطلاح in earnest در این‌جا به احتمال زیاد به شروع فاز تولید اصلی اشاره دارد، نه مراحل مقدماتی و پیش‌تولید. در صنعت بازی، اغلب پروژه‌ها ابتدا توسط تیم‌های کوچک برنامه‌ریزی می‌شوند و بعد وارد فاز توسعه کامل می‌گردند.

مدت زمان ساخت GTA 6

با توجه به این اطلاعات، می‌توان گفت که مدت زمان ساخت GTA 6 به‌طور رسمی از سال ۲۰۲۰ تاکنون، حداقل پنج سال خواهد بود تا تاریخ انتشار آن در سال ۲۰۲۶. این مدت نسبت به استانداردهای AAA در صنعت بازی، یک بازه طولانی اما منطقی برای پروژه‌ای در این مقیاس به شمار می‌رود.

جاه‌طلبی بی‌سابقه در ساخت GTA VI

در جریان همین نشست مالی، مدیرعامل Take-Two یعنی استراوس زلنیک تأکید کرد که میزان پیچیدگی و جاه‌طلبی GTA 6 از هر عنوان قبلی راک‌استار فراتر رفته است. او همچنین تایید کرد که بازی به‌جای پاییز ۲۰۲۵، با تأخیر بهار ۲۰۲۶ منتشر خواهد شد. دلیل اصلی این تأخیر، نیاز به زمان بیشتر برای «پرداخت جزئیات و رسیدن به کمال» عنوان شده است.

“در این مورد خاص، فرصت کوچکی برای صرف زمان بیشتر فراهم شد تا اطمینان حاصل کنیم که راک‌استار بدون هیچ محدودیتی، به چشم‌انداز خلاقانه‌اش برسد. از این رو، من از این تصمیم کاملاً حمایت کردم. تأخیرها برایم دردناک‌اند، اما مهم‌ترین مسئله حمایت از تیم در مسیر رسیدن به کمال است.”

ریمیک GTA 4

بیش از یک دهه همکاری جهانی روی پروژه‌های راک‌استار

از دیگر نکات قابل توجه این است که طی بیش از ۱۰ سال گذشته، تمامی استودیوهای زیرمجموعه راک‌استار در سرتاسر جهان، به‌صورت یکپارچه روی پروژه‌های آینده شرکت کار کرده‌اند؛ سیاستی که به‌نظر می‌رسد در مورد GTA 6 نیز اجرا شده باشد.

آیا GTA Online جای خالی GTA 6 را پر کرده است؟

زلنیک همچنین در مصاحبه‌ای جداگانه با The Game Business به انتظارات طولانی طرفداران اشاره کرد و گفت که راک‌استار طی این سال‌ها با ارائه محتواهای متعدد برای GTA Online، به‌نوعی چند بار در سال نسخه‌ای تازه از GTA را عرضه کرده است.

“اگر به ۱۵ سال قبل بازگردیم، بعضی از محتواهای منتشرشده برای GTA Online به اندازه‌ای گسترده‌اند که در گذشته یک بازی کامل به حساب می‌آمدند.”

آمار فروش و موفقیت تاریخی GTA V

مدت زمان ساخت GTA 6

در همین گزارش، اشاره شد که GTA V تاکنون بیش از ۲۱۵ میلیون نسخه فروش داشته؛ عنوانی که ابتدا در سال ۲۰۱۳ برای PS3 و Xbox 360 منتشر شد و سپس به نسل‌های بعدی، از جمله PS5 و Xbox Series X|S راه یافت.

تاریخ انتشار GTA 6

نسخه‌ی جدید این فرنچایز محبوب، یعنی Grand Theft Auto VI، قرار است در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۶ (۵ خرداد ۱۴۰۵) برای کنسول‌های PlayStation 5 و Xbox Series X|S منتشر شود.

شایعات به عرضه بازی Red Dead Redemption 2 برای نینتندو سوییچ ۲ هم اشاره می‌کنند. گفته شده این بازی در سال ۲۰۲۵ راهی بازار می‌شود. حالا باید منتظر خبرهای بیشتر درباره این موضوع باشیم.

Solid Snake

سالید اسنیک (Solid Snake) شخصیت اصلی و یکی از مهم‌ترین قهرمان‌های مجموعه بازی‌های Metal Gear است که توسط هیدئو کوجیما خلق شد. او یک سرباز افسانه‌ای و مامور عملیات مخفی است که در بیشتر بازی‌ها وظیفه دارد وارد پایگاه‌های دشمن شود، سلاح‌های هسته‌ای یا ماشین‌های جنگی غول‌پیکر به نام Metal Gear را نابود کند و جلوی تهدیدهای جهانی را بگیرد. چند نکته مهم درباره‌ سالید اسنیک: نام واقعی‌: دیوید (David) سازنده‌: کلون ژنتیکی بیگ باس (Big Boss)، یکی از بزرگ‌ترین سربازان تاریخ در داستان بازی. ویژگی‌ها: مهارت فوق‌العاده در مخفی‌کاری، تیراندازی، بقا و استفاده از تجهیزات. شخصیت: کم‌حرف، خونسرد، ولی بسیار هوشمند و با اراده. اولین حضور: بازی Metal Gear (سال 1987) معروف‌ترین حضور: Metal Gear Solid (سال 1998 به بعد) که باعث شهرت جهانی او شد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، سالید اسنیک ترکیبی از جیمز باند، رامبو و یک نینجای مدرن است. با این تفاوت که همیشه در سایه حرکت می‌کند و کارش نجات جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا