بررسی بازی Monster Hunter Wilds

با بررسی بازی Monster Hunter Wilds همراه باشید. چند هفته پیش که فرصت داشتم پیشنمایشی از بازی Monster Hunter Wilds داشته باشم، خیلی زود بعد از آن امکان شروع بررسی کامل بازی را پیدا کردم. این تجربه بسیار لذتبخش بود، چرا که Monster Hunter Wilds همه وعدههایش را به دو برابر عمل میکند. برای طرفداران، این قسمت یک بخش ضروری در این فرنچایز است، اما برای تازهواردها نیز یک افزودنی خوشایند به یک فرنچایز بلندمدت و کمی دشوار، اما فوقالعاده است. سنگزنیها را از کشو درآورید و چاقوها را تیز کنید، اینجا بررسی Monster Hunter Wilds برای پلیاستیشن 5 است!
بررسی بازی Monster Hunter Wilds
در یک سرزمین دور از اینجا

مثل همیشه در این نسخه جدید از Monster Hunter به دنیای جدیدی سفر میکنیم. منطقه Eastlands به عنوان منطقهای بدون سکنه در نظر گرفته شده بود، اما پس از یک مقدمه کوتاه، متوجه میشویم که این دنیا زندهتر از آنچه که انتظار میرفت است. این منطقه توسط قبایلی ساکن شده که در هماهنگی با طبیعت زندگی میکنند. و اگرچه هیولاهایی در این محیطها پرسه میزنند، هر قبیله روش خاص خود را برای برخورد با آنها پیدا کرده است. حداقل تا زمانی که Eastlands توسط هیولای مرموزی به نام “The White Wraith” مورد حمله قرار میگیرد. در حین حمله خشونتآمیز این هیولا، ناتا، پسری جوان، از حمله فرار میکند و در نهایت در بیابان وسیع Windward Plains به دام میافتد. مکانی که Hunter و واحد Avis او به طور تصادفی از آن عبور میکنند. این آغازگر داستان است که در آن هدف اصلی ما رساندن ناتا به خانهاش است. البته، یک داستان کامل باز میشود که حدود دوازده ساعت زمان میبرد تا شما به تیتراژ پایانی برسید. و بعد از این دوازده ساعت، بازی واقعاً شروع میشود.
برای کسانی که با فرنچایز Monster Hunter آشنا نیستند؛ در این بازیها شما نقش یک “Hunter” را بازی میکنید. این شکارچیان اعضای یک گیلد هستند که انسانها را از هیولاها محافظت میکنند. این کار را با استفاده از سلاحهای غولپیکری انجام میدهند که از هیولاهایی که موفق به شکست آنها شدهاند، میسازند. هدف بازی این است که هر چه بیشتر هیولاها را شکار کرده و بهترین تجهیزات را بسازید. در مورد گیمپلی بیشتر توضیح دادهایم در مقاله “همه چیزهایی که باید درباره Monster Hunter Wilds بدانید”. در مجموع، چهارده سلاح مختلف وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. شاید فکر کنید که این موضوع چندان مهم نیست، اما این سلاحها کاملاً با هم تفاوت دارند. برای مثال، شما میتوانید از Bowgunهای غولپیکر استفاده کنید که دشمنان را با توپخانه از فاصله دور هدف قرار میدهند، یا از شمشیری بزرگ برای ضربات سنگین استفاده کنید، یا دو تیغه برای مبارزه نزدیک داشته باشید. اگر میخواهید بیشتر در مورد این سلاحها بخوانید، در راهنمای سلاحهای Monster Hunter Wilds همه چیز را برای شما توضیح دادهایم. این سلاحها مدتهاست که وجود دارند و طبق معمول، به طرز عالی کار میکنند. حتی بهتر از آن، در Monster Hunter Wilds میتوانیم یک سلاح جایگزین همراه خود داشته باشیم. این سلاح را در کیف خود قرار میدهیم که توسط “Seikret” حمل میشود، یک موجود سوار که میتواند در زمینهای دشوار حرکت کند. این یک افزودنی ارزشمند است. Seikret شما را سریع از نقطه A به نقطه B میبرد و همچنین اقلام اضافی حمل میکند. علاوه بر این، در حین تعقیب یک هیولا، میتوانید با آرامش تیغهها را تیز کنید یا معجون مصرف کنید. Seikret به طور خودکار (اگر شما بخواهید) به مقصد حرکت میکند. این امکان را میدهد که بدون از دست دادن پیشرفت، تجهیزات خود را تنظیم کنید. سلاح دوم برای من یک هدیه الهی است، زیرا شرایط به سرعت تغییر میکند و یک سلاح دوم کمی بیشتر انعطافپذیری فراهم میآورد.
تنوع در غذا، اشتها میآورد

دوازده ساعت زمان صرف کردم تا داستان بازی را تمام کنم و تیتراژ پایانی را ببینم. با این حال، همانطور که گفتم، این تنها شروع بازی است. پس از نمایش تیتراژ پایانی، کپکام به طور عملی کنترل را رها میکند و میگوید: “دنیا را بگیر و لذت ببر!” به علاوه، همیشه دلیلی برای ادامه دادن بازی وجود دارد، چرا که حتی پس از پایان داستان، هنوز هم داستانهای زیادی برای تجربه کردن باقی میماند. در واقع، بازی به تدریج شما را با محتوای جدید غافلگیر میکند، به طوری که پس از پنجاه ساعت بازی، هنوز هم هیولاها، مأموریتها و مواد جدیدی کشف میکنید. از نظر تنوع، Monster Hunter Wilds قطعاً ناامید نمیکند. نه تنها در زمینه سلاحها، زرهها و تزئینات، بلکه در زمینه محیطها و هیولاها نیز همینطور است. بخش زیادی از اینها را در کمپین خواهید دید، اما پس از اتمام بازی، همانطور که همیشه شاهد آن بودهایم، رتبه شکارچی شما بالا میرود و چالشهای بزرگتری در انتظار شماست. برای مثال، هیولاها ویژگیها و الگوهای حمله جدیدی پیدا میکنند یا در تعداد بیشتری ظاهر میشوند. همچنین هیولاهای اضافی که کپکام هنوز از آنها پرده برنداشته است، برای شما قابل دسترسی میشود. تعداد هیولاها بسیار زیاد است، به ویژه وقتی هیولاهای کوچکتر را هم که خودشان مأموریتهای ویژهای دارند، به حساب بیاورید. یک شکارچی باتجربه از این چالشها نمیترسد، چرا که یک چالش بزرگتر برابر با پاداش بهتر است. البته فرنچایز Monster Hunter به خاطر افزودنیهای خود معروف است و تعداد واقعی هیولاها در حال تغییر است. به طور مثال، اولین DLC هیولاهای Monster Hunter Wilds اعلام شده است.

همچنین بیومهای مختلف نیز ناامید نمیکنند. در مجموع میتوانیم پنج منطقه مختلف را بازدید کنیم. این مناطق مانند همیشه تمام ویژگیها را دارند، شامل جنگل، بیابان، دشت یخی، و غارهای معدنی/لابا. بیوم پنجم کمی انتزاعیتر است به دلیل سیستم تونلهایش، اما با داستان ارتباط نزدیکی دارد که آن را در اینجا نخواهیم فاش کرد. هر منطقه بزرگی قابل توجه است و هیولاها و ویژگیهای منحصر به فرد خود را دارد. علاوه بر این، مناطق به طور قابل توجهی از لحظهای به لحظه دیگر تغییر میکنند. چندین موقعیت زمانی وجود دارد که میتوانید یک منطقه را بازدید کنید. تغییرات روز و شب واضح است، اما ما همچنین فصول کامل داریم که در آنها یا شکوفایی یا بدبختی به وقوع میپیوندد. زمانهای مختلف تأثیرگذار هستند و باعث میشوند که هیولاهای خاصی ظاهر شوند یا نه. به طور مثال، هیولاهای بسیار بزرگ تنها زمانی ظاهر میشوند که رویدادهای خاصی در جهان اتفاق بیفتد. بنابراین شما به طور تصادفی با دشمنان مختلف روبهرو میشوید، اما میتوانید بر اساس جستجوی مأموریتها و اکتشافات خود یک پیشانتخاب نیز انجام دهید. به طور کلی، تنوع بسیار زیاد است!
بررسی بازی Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
بله ملکه، بدرخش!
از نظر گیمپلی میتوانیم راحت نفس بکشیم، چون در این زمینه همه چیز عالی است. اما Monster Hunter Wilds وقتی با دوستان، آشنایان یا بازیکنان آنلاین تصادفی بازی میکنید، حتی جذابتر میشود. این یکی از نقاط ضعف همیشگی من بوده، چون گاهی فقط میخواهم به صورت انفرادی بازی کنم. البته همیشه این گزینه بوده، اما در Monster Hunter Wilds تنظیمات تکنفره خیلی بهتر عمل میکند. با استفاده از SOS flare به طور معمول کمک میخواهید، اما این بار با یک تغییر. اگر به صورت آفلاین بازی کنید، یا بازیکنان آنلاین به لابی ملحق نشوند، سه NPC به شما ملحق میشوند. این NPCها به جای Palico وفادار معمولی قرار میگیرند، اما در عوض قدرت آتش قابل توجهی را به همراه دارند. این مکانیزم به طرز شگفتآوری ساده است و واقعاً مفید است. آنها به طور منطقی بازیکنان واقعی نیستند و بعضی وقتها رفتارشان به این شکل است، اما خوشبختانه کاملاً احمق نیستند.

علاوه بر این، شما به عنوان Hunter در Monster Hunter Wilds کارآمدتر شدهاید. به لطف حالت جدید Focus Mode، شما میتوانید دقیقاً به قسمت خاصی از بدن هیولا ضربه بزنید. با فشردن فقط دکمه لگر سمت چپ، میتوانید در نمای زومشده نقاطی از هیولا را که ضعیف شدهاند ببینید. اگر دکمه را نگه دارید، حمله شما به طور خودکار به سمت آن نقطه هدف حرکت میکند. این منطقی به نظر میرسد، اما در واقع تا پیش از این اینطور نبوده. اگر در وسط یک ترکیب ضربه بودید، حمله شما به طور مستقیم جلو میرفت. حالا با Monster Hunter Wilds این مشکل به پایان میرسد و گیمپلی را بسیار بهتر میکند. علاوه بر این، آسیب زدن و تخریب زخمها اثرات مثبت دیگری نیز دارد. اگر شما مثلاً با یک حمله متمرکز این زخمها را تخریب کنید، آسیب زیادی به هیولا وارد کرده و معمولاً منابعی از آن هیولا به دست میآورید.
ویدیو، صدا و گیر دادن به جزئیات
بیایید کمی هم به جنبههای صوتی و تصویری بازی توجه کنیم، چرا که در این زمینه نیز Monster Hunter Wilds ناامید نمیکند. بازی از نظر گرافیکی خیلی خوب به نظر میرسد. محیطها زندهاند، استفاده از رنگها متنوع است و فریمریت به طور خوبی پایدار است. اگر بازی را در حالت گرافیکی اجرا کنید، فاصله دید بیشتر و از نظر بصری تجربهی فوقالعادهای خواهید داشت. با این حال، پیشنهاد میکنم بازی را در حالت عملکردی اجرا کنید تا فریمریت بالاتری داشته باشید، در حالی که همچنان بازی از نظر بصری جذاب خواهد بود. Wilds روی موتور RE Engine اجرا میشود، بنابراین تقریباً میدانید که چه چیزی انتظار شما را میکشد. از نظر صدا هم میتوانیم کوتاه و مفید باشیم؛ صداگذاری به خوبی از اتفاقاتی که روی صفحه نمایش میافتد پشتیبانی میکند. هیولاها زمانی که صدای مهیبی از خود در میآورند، تأثیرگذاری دارند و دنیای بازی به لطف افکتهای صوتی ظریف زنده میشود.

ستایشآمیز است، این چیزی است که میتوانیم در حال حاضر بگوییم برای این نقد Monster Hunter Wilds. اما همانطور که ممکن است بدانید، من همیشه کمی گیر میدهم، چون واقعاً چیزهایی هست که میتوان به آنها اشاره کرد. نه چیز زیاد، به همین دلیل هم این بخش اضافی، اما به هرحال وجود دارد. مثلاً نقش ناتا، آن پسربچه جوان، کمی برایم مبهم است. با پیشرفت داستان، این نوجوان به اندازهای قدرت میگیرد که فقط میتوانم سرم را بخارانم. چرا که شرقسرزمینها توسط تعدادی قبیله که افراد مسنتر و با تجربهتر دارند نمایندگی میشوند. علاوه بر این، این واقعاً عجیب است که بعد از اتمام ساخت شخصیت نمیتوانم رنگ پوست خود را تغییر دهم. شخصیت من بعد از حدود 65 ساعت بازی هنوز هم شبیه به یک روح در حال حرکت به نظر میرسد و در حالی که تقریباً همه چیز را میتوانم تغییر دهم، رنگ پوست ثابت است. اما اینها تقریباً تنها مواردی است که میتوانم به آن اشاره کنم، چرا که در باقی موارد Wilds را نمیتوانم به راحتی اشتباه بگیرم.
نظر نهایی رودی وینبرگ
Monster Hunter باید دقیقاً چیزی باشد که به آن علاقه دارید و جایی هست که میتوانم تصور کنم Monster Hunter Wilds برای همه مناسب نباشد. اما اگر قسمتهای قبلی را دوست داشتید یا در حلقه گایندینگ کاملاً غرق شدید، این بازی قطعاً برای شما جذاب خواهد بود. سلاحها، هیولاها و محیطهای مختلف به دقت طراحی شدهاند، همانطور که از کپکام انتظار داریم. اما این فقط یک قسمت جدید در فرنچایز نیست، بلکه این نسخه نیز بهبودهایی در گیمپلی ارائه میدهد. یکی از نکات مثبت این است که میتوانیم یک سلاح دوم را روی Seikret حمل کنیم. حالت Focus Mode یک هدیه الهی است و به وضوح گیمپلی را بهبود میبخشد. کپکام این ویژگیها را با اضافه کردن NPCها به بازی، تجربه بازی تکنفره را برای بازیکنان به مراتب جذابتر کرده است. داستان را در اینجا کنار میگذاریم، چرا که در واقع این موضوع به خودی خود هدف اصلی Monster Hunter نیست. شکار و گایندینگ که از آن حاصل میشود اهمیت دارد و این موضوع در Monster Hunter Wilds دوباره به طور کامل میدرخشد!