اخبار بازیبازی

مشخصات پردازنده PS6 و ایکس باکس بعدی فاش شد

منبعی آگاه جزبیات مهمی درباره واحد پردازش شتاب‌یافته (APU) کنسول‌های نسل بعد، شامل پلی‌استیشن ۶ و ایکس‌باکس بعدی، فاش کرده است. نخستین اطلاعات درباره پیکربندی هسته‌های CPU و پهنای باس حافظه نیز منتشر شده است.

معرفی APU Magnus با معماری AMD Zen 6


در ویدیویی تازه از کانال Moore’s Law is Dead در یوتیوب، وجود APU مبتنی بر معماری AMD Zen 6 با نام رمز Magnus اعلام شد که دارای یک Die گرافیکی بزرگ به مساحت ۲۶۴ میلی‌مترمربع و باس حافظه ۳۸۴ بیتی است. این پهنای باس فراتر از هر سیستم نسل فعلی، حتی از باس ۳۲۰ بیتی ایکس‌باکس سری ایکس، به شمار می‌آید.

طراحی و پیکربندی منحصر به فرد


این Die گرافیکی از طریق یک Bridge Die به یک چیپ SoC به مساحت ۱۴۴ میلی‌مترمربع متصل می‌شود. طراحی بزرگ و مربعی Magnus تنها نکته جذاب نیست؛ بلکه پیکربندی غیرمتعارف ۱۱ هسته‌ای CPU، شامل سه هسته Zen 6 و هشت هسته Zen 6 C، به همان اندازه منحصر به فرد به نظر می‌رسد.

ثبت Magnus در واحد نیمه‌سفارشی (Semicustom)


در ابتدا، کانال Moore’s Law is Dead تصور می‌کرد این APU یک مدل متمرکز برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ میان‌رده باشد؛ اما اسناد نشان می‌دهد که Magnus در لیست محصولات مشتریان یا سرورها نیست و برای واحد نیمه‌سفارشی (semicustom) ثبت شده است؛ همان واحدی که مسئول توسعه APU کنسول‌هاست.

شباهت‌های نام‌گذاری و طراحی با محصولات قبلی


با بررسی اسامی رمزهای مشابه این واحد، مانند Mero (قدرت‌دهنده Steam Deck) و Jupiter (APU کنسول دستی پلی‌استیشن) و با توجه به الگوی نام‌گذاری و طراحی مربعی که شباهت زیادی به سایر پروژه‌های مارک سرنی دارد، همچنین پیکربندی غیرمعمول هسته‌های CPU بدون هسته‌های کم‌مصرف احتمالا Magnus همان APU پلی‌استیشن ۶ باشد که برای اجرای بازی‌ها با نرخ ۱۲۰ هرتز بهینه شده است.

نظر منبع دوم و احتمال تعلق به ایکس‌باکس نسل بعد


با این حال، منبع دیگری در ایکس‌باکس اعلام کرده که نام رمز Magnus با الگوی نام‌گذاری پلی‌استیشن همخوانی ندارد و طراحی کلی آن بسیار پرهزینه به نظر می‌رسد، زیرا سونی معمولا در طراحی تراشه‌های خود محتاط‌تر عمل می‌کند و اندازه Die را کمتر نگه می‌دارد. همچنین از آنجا که ایکس‌باکس سری ایکس دارای باس حافظه عریض‌تری نسبت به پلی‌استیشن ۵ است، وجود باس ۳۸۴ بیتی می‌تواند نشانه‌ای باشد که Magnus متعلق به کنسول نسل بعد ایکس‌باکس باشد.

Solid Snake

سالید اسنیک (Solid Snake) شخصیت اصلی و یکی از مهم‌ترین قهرمان‌های مجموعه بازی‌های Metal Gear است که توسط هیدئو کوجیما خلق شد. او یک سرباز افسانه‌ای و مامور عملیات مخفی است که در بیشتر بازی‌ها وظیفه دارد وارد پایگاه‌های دشمن شود، سلاح‌های هسته‌ای یا ماشین‌های جنگی غول‌پیکر به نام Metal Gear را نابود کند و جلوی تهدیدهای جهانی را بگیرد. چند نکته مهم درباره‌ سالید اسنیک: نام واقعی‌: دیوید (David) سازنده‌: کلون ژنتیکی بیگ باس (Big Boss)، یکی از بزرگ‌ترین سربازان تاریخ در داستان بازی. ویژگی‌ها: مهارت فوق‌العاده در مخفی‌کاری، تیراندازی، بقا و استفاده از تجهیزات. شخصیت: کم‌حرف، خونسرد، ولی بسیار هوشمند و با اراده. اولین حضور: بازی Metal Gear (سال 1987) معروف‌ترین حضور: Metal Gear Solid (سال 1998 به بعد) که باعث شهرت جهانی او شد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، سالید اسنیک ترکیبی از جیمز باند، رامبو و یک نینجای مدرن است. با این تفاوت که همیشه در سایه حرکت می‌کند و کارش نجات جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا