اخبار بازی

خالق PUBG از واکنش جامعه‌ی گیمرها به هوش مصنوعی در بازی‌ها استقبال می‌کند

در پی افزایش بحث‌ها و جنجال‌ها پیرامون استفاده از هوش مصنوعی مولد در توسعه‌ بازی‌های ویدیویی، برندان “PlayerUnknown” گرین، خالق مشهور بازی PUBG، با استقبال از واکنش منفی عمومی در این خصوص، ابراز خرسندی کرده است.

آقای گرین در مصاحبه‌ای جدید، موضع خود را در قبال این موضوع بحث‌برانگیز روشن ساخت و از مخالفت جامعه‌ گیمینگ با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تمجید کرد.

حمایت از هنرمندان و جامعه‌ی گیمرها

برندان گرین با اشاره به اعتراضات اخیر علیه فناوری‌های هوش مصنوعی مولد، اظهار داشت که از شورش و ایستادگی جامعه‌ی کاربری «واقعا دلگرم» شده است:

“از دیدن اینکه گیمرها می‌گویند: نه؛ اگر این اثر توسط هنرمندان ساخته نشده باشد، من آن را نمی‌خواهم، بسیار عالی است. این نشان می‌دهد که جامعه‌ی گیمرها به محتوایی که توسط هنرمندان واقعی خلق می‌شود، اهمیت می‌دهد.”

موضع پروژه‌ جدید گرین (Project Artemis)

وی در پاسخ به سوالاتی در مورد استفاده از فناوری‌های جدید در پروژه‌ جاه‌طلبانه‌ خود، Project Artemis، تاکید کرد که رویکرد استودیوی او (PlayerUnknown Productions) متفاوت است:

  • عدم استفاده از مدل‌های زبان بزرگ (LLM): او خاطرنشان کرد که در استودیوی آن‌ها از مدل‌های زبان بزرگ استفاده نمی‌شود و نگرانی چندانی در مورد واکنش‌های منفی در این زمینه ندارند.
  • توانمندسازی هنرمندان: گرین توضیح داد که سیستم‌هایی که آن‌ها می‌سازند، با هدف جایگزینی هنرمندان نیست، بلکه برای توانمندسازی آن‌ها طراحی شده‌اند تا بتوانند دنیاهای مجازی را مطابق میل خود شکل دهند. او این رویکرد را به ارکستری تشبیه کرد که در آن توسعه‌دهنده به جای یک نوازنده، نقش رهبر ارکستر را دارد و با استفاده از اهرم‌هایی، دنیاها را با سرعت بیشتری خلق می‌کند.

شایان ذکر است که پروژه‌ اول آن‌ها، Prologue: Go Wayback، که یک تجربه‌ بقای جهان‌باز است، قرار است قابلیت‌های نسل‌سازی محیط در سطح زمین را به نمایش بگذارد.

جنجال هوش مصنوعی در صنعت بازی

اظهارات گرین در زمانی بیان می‌شود که شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی مانند اکتیویژن با انتقادات جدی روبرو هستند. برای مثال، بازی Call of Duty: Black Ops 7 به دلیل احتمال استفاده از تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی در کارت‌های تماس، مورد هجمه قرار گرفت؛ اگرچه اکتیویژن اعتراف کرد که برخی از ابزارهای هوش مصنوعی تحت نظارت انسان استفاده شده‌اند. این اتفاق حتی باعث شد یکی از نمایندگان کنگره آمریکا از این بازی به عنوان دلیلی برای لزوم وضع مقررات گسترده‌تر در مورد هوش مصنوعی نام ببرد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی در بلک آپس 7

به نظر می‌رسد برندان گرین بر خلاف موجی که برخی ناشران بزرگ به سمت «شرکت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی» شدن پیش می‌روند، بر ارزش آفرینش هنری انسانی و نقش اصلی هنرمندان در ساخت بازی تاکید دارد.

Solid Snake

سالید اسنیک (Solid Snake) شخصیت اصلی و یکی از مهم‌ترین قهرمان‌های مجموعه بازی‌های Metal Gear است که توسط هیدئو کوجیما خلق شد. او یک سرباز افسانه‌ای و مامور عملیات مخفی است که در بیشتر بازی‌ها وظیفه دارد وارد پایگاه‌های دشمن شود، سلاح‌های هسته‌ای یا ماشین‌های جنگی غول‌پیکر به نام Metal Gear را نابود کند و جلوی تهدیدهای جهانی را بگیرد. چند نکته مهم درباره‌ سالید اسنیک: نام واقعی‌: دیوید (David) سازنده‌: کلون ژنتیکی بیگ باس (Big Boss)، یکی از بزرگ‌ترین سربازان تاریخ در داستان بازی. ویژگی‌ها: مهارت فوق‌العاده در مخفی‌کاری، تیراندازی، بقا و استفاده از تجهیزات. شخصیت: کم‌حرف، خونسرد، ولی بسیار هوشمند و با اراده. اولین حضور: بازی Metal Gear (سال 1987) معروف‌ترین حضور: Metal Gear Solid (سال 1998 به بعد) که باعث شهرت جهانی او شد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، سالید اسنیک ترکیبی از جیمز باند، رامبو و یک نینجای مدرن است. با این تفاوت که همیشه در سایه حرکت می‌کند و کارش نجات جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا